Creative Content UK to porozumienie podpisane pod patronatem brytyjskiego rządu pomiędzy dostawcami Internetu a organizacjami z branży muzycznej i filmowej. Program będzie monitorować sieci P2P w celu odnalezienia nielegalnych treści. Po ich zlokalizowaniu, ustali adresy IP internautów, którzy je pobrali i wyśle do nich informację, która zawierać będzie m.in porady na temat tego, w jaki sposób można pobierać podobne materiały w legalny sposób.
Creative Content UK to porozumienie, które zostało podpisane 19 lipca 2014 r. pod patronatem rządu brytyjskiego pomiędzy dostawcami Internetu a organizacjami z branży muzycznej i filmowej. Nie wnosi ono jakichkolwiek zmian w obecnie obowiązującym w Wielkiej Brytanii prawie autorskim. Wszystkie dotychczasowe procedury prawne przewidziane dla firm i osób, których prawo własności jest łamane w Internecie, nadal obowiązują i są stosowane w Wielkiej Brytanii.
Na mocy porozumienia Creative Content UK, dostawcy Internetu oraz właściciele praw własności intelektualnej ustalili, że do osób wielokrotnie dopuszczających się naruszeń prawa autorskiego wysłane będą ostrzeżenia, które z jednej strony zwrócą uwagę na nieuczciwy proceder, z drugiej zaś poinformują o legalnej ofercie muzycznej i filmowej dostępnej w Internecie. Celem tych działań jest edukacja użytkowników cyberprzestrzeni i promocja stron i serwisów szanujących prawa autorskie. Same ostrzeżenia pełnią jedynie rolę informacyjną. Creative Content UK będzie działał w szerszym kontekście obecnie funkcjonujących programów, których celem jest zwalczanie naruszeń praw autorskich w sieci, tj. blokowanie nielegalnych stron internetowych czy współpraca z reklamodawcami i dostawcami usług płatniczych w zakresie ograniczenia przychodów pirackim stronom.
Creative Content UK to przede wszystkim dobry program edukacyjny, który pokazuje istotną rolę dostawcy Internetu w ochronie praw autorskich w wirtualnym środowisku. Komentarz odnośnie brytyjskiego porozumienia wystosowała także Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego – IFPI. „IFPI z zadowoleniem przyjęła informację o nowym programie pod nazwą Creative
Content UK, który dostrzega nie tylko ogromną wartość sektora kreatywnego dla brytyjskiej gospodarki, ale także wielką barierę, jaką naruszenia praw autorskich stwarzają dla jego wzrostu i rozwoju. Program Creative Content UK jest dobrym krokiem w kierunku promowania legalnej rozrywki online. Co ważne, program podkreśla kluczową rolę dostawców usług internetowych, którzy mają jedyną w swoim rodzaj możliwość dotarcia do dużej liczby użytkowników i edukowania ich w zakresie praw autorskich w Internecie. Program wskazuje także na szczególną odpowiedzialność władz państwowych, które powinny wspierać sektor kreatywny w promowaniu legalnych zachowań online. Dziś w Internecie dostępne są setki autoryzowanych serwisów muzycznych i szeroka oferta konsumencka, a rolą państwa jest zapewnienie rzetelnej informacji dla konsumentów o dostępności licencjonowanych serwisów oraz wzmacnianie legalnych, praworządnych zachowań w sieci".