Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com Twitter
Aktualności

Maciej Kutak z nowym stanowiskiem w Universal Music Group Zmiany w Zarządzie ZPAV Zmiany w Zarządzie ZPAV Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

13.08.2014
Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich

Creative Content UK to porozumienie podpisane pod patronatem brytyjskiego rządu pomiędzy dostawcami Internetu a organizacjami z branży muzycznej i filmowej. Program będzie monitorować sieci P2P w celu odnalezienia nielegalnych treści. Po ich zlokalizowaniu, ustali adresy IP internautów, którzy je pobrali i wyśle do nich informację, która zawierać będzie m.in porady na temat tego, w jaki sposób można pobierać podobne materiały w legalny sposób.

Creative Content UK to porozumienie, które zostało podpisane 19 lipca 2014 r. pod patronatem rządu brytyjskiego pomiędzy dostawcami Internetu a organizacjami z branży muzycznej i filmowej. Nie wnosi ono jakichkolwiek zmian w obecnie obowiązującym w Wielkiej Brytanii prawie autorskim. Wszystkie dotychczasowe procedury prawne przewidziane dla firm i osób, których prawo własności jest łamane w Internecie, nadal obowiązują i są stosowane w Wielkiej Brytanii.

Na mocy porozumienia Creative Content UK, dostawcy Internetu oraz właściciele praw własności intelektualnej ustalili, że do osób wielokrotnie dopuszczających się naruszeń prawa autorskiego wysłane będą ostrzeżenia, które z jednej strony zwrócą uwagę na nieuczciwy proceder, z drugiej zaś poinformują o legalnej ofercie muzycznej i filmowej dostępnej w Internecie. Celem tych działań jest edukacja użytkowników cyberprzestrzeni i promocja stron i serwisów szanujących prawa autorskie. Same ostrzeżenia pełnią jedynie rolę informacyjną. Creative Content UK będzie działał w szerszym kontekście obecnie funkcjonujących programów, których celem jest zwalczanie naruszeń praw autorskich w sieci, tj. blokowanie nielegalnych stron internetowych czy współpraca z reklamodawcami i dostawcami usług płatniczych w zakresie ograniczenia przychodów pirackim stronom.

Creative Content UK to przede wszystkim dobry program edukacyjny, który pokazuje istotną rolę dostawcy Internetu w ochronie praw autorskich w wirtualnym środowisku. Komentarz odnośnie brytyjskiego porozumienia wystosowała także Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego – IFPI. „IFPI z zadowoleniem przyjęła informację o nowym programie pod nazwą Creative

Content UK, który dostrzega nie tylko ogromną wartość sektora kreatywnego dla brytyjskiej gospodarki, ale także wielką barierę, jaką naruszenia praw autorskich stwarzają dla jego wzrostu i rozwoju. Program Creative Content UK jest dobrym krokiem w kierunku promowania legalnej rozrywki online. Co ważne, program podkreśla kluczową rolę dostawców usług internetowych, którzy mają jedyną w swoim rodzaj możliwość dotarcia do dużej liczby użytkowników i edukowania ich w zakresie praw autorskich w Internecie. Program wskazuje także na szczególną odpowiedzialność władz państwowych, które powinny wspierać sektor kreatywny w promowaniu legalnych zachowań online. Dziś w Internecie dostępne są setki autoryzowanych serwisów muzycznych i szeroka oferta konsumencka, a rolą państwa jest zapewnienie rzetelnej informacji dla konsumentów o dostępności licencjonowanych serwisów oraz wzmacnianie legalnych, praworządnych zachowań w sieci".