Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com
Aktualności

Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

08.08.2007
Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

  • Globalny rynek nagrań muzycznych wart jest 19,6 miliarda dolarów. Napędza on o wiele większy sektor muzyczny wart 130 miliardów dolarów, obejmujący między innymi radio komercyjne (34 miliardy USD), wykonania na żywo (17 miliardów USD) i przenośne odtwarzacze muzyki (10 miliardów USD).
  • Sprzedaż muzyki cyfrowej stanowiła 11% ogólnej sprzedaży muzyki w 2006 roku, rosnąc z 2% w roku 2004.
  • Sprzedaż muzyki do telefonów komórkowych stanowiła 50 % sprzedaży muzyki cyfrowej w 2006 roku, z czego 44% pochodziła z transakcji online a 6% z subskrypcji.
  • Sprzedaż muzyki do telefonów komórkowych wzrosła dwukrotnie w 2006 roku osiągając wartość miliarda dolarów.
  • Stany Zjednoczone, Japonia, Wielka Brytania, Korea Południowa i Francja to największe rynki muzyki cyfrowej.
  • Muzyka cyfrowa stanowi 85 % wszystkich sprzedanych singli na świecie; ogólna światowa sprzedaż singli osiągnęła poziom 931 milionów egzemplarzy.
  • W 2006 roku wydano ponad 150,000 nowych albumów w formacie tradycyjnym i cyfrowym.
  • Raport przygotowany przez County Economic Development Corporation w Los Angeles wskazuje, iż z powodu piractwa pracę utraciło 100,000 osób, a rządowe i lokalne władze poniosły straty wysokości 483 milionów dolarów z tytułu niepłaconych podatków. Łączne straty miasta sięgnęły 850 milionów dolarów.
  • Łączne przychody z opłat za publiczne odtwarzanie wzrosły o 8% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły 728 milionów dolarów.
  • Wartość przychodów z tytułu publicznego odtwarzania jest równa 4% przychodów handlowych wytwórni z tytułu sprzedanych nagrań.
  • Wartość globalnego rynku nagrań dźwiękowych spadła o 5% w 2006 roku. Wartość tego rynku wykazuje tendencję spadkową od 1999 roku.
  • W 2006 roku łączna sprzedaż płyt CD spadła o 10% pod względem wartości. Dużą rolę odegrał tutaj 15% spadek sprzedaży płyt na rynku amerykańskim.
  • Ceny płyt CD malały w ciągu ostatnich pięciu lat na większości rynków, przykładowo w Wielkiej Brytanii odnotowano spadek o 14% a we Francji - o 19%.
  • W Japonii i Korei Południowej wzrost sprzedaży muzyki cyfrowej przewyższył sprzedaż muzyki w formacie tradycyjnym (odpowiednio o 1,1% i 84,1%)
  • Informacje dotyczące piractwa :

  • Blisko co trzecia sprzedana płyta jest płytą piracką.
  • Fizyczny rynek piracki wart jest około 4,5 miliarda dolarów (według cen pirackich).
  • W 2006 roku zakupiono produkty pirackie warte 1,2 miliarda dolarów.
  • W sieciach peer-to-peer dochodzi do nielegalnej wymiany blisko 20 miliardów nagrań muzycznych rocznie.
  • Straty przemysłu muzycznego z tytułu piractwa, włączając przemyt pomiędzy granicami, sprzedaż pirackich płyt na rynkach wewnętrznych oraz handel w internecie, szacowane są na 600 miliardów dolarów rocznie. (źródło: Międzynarodowa Izba Handlowa)
  • Muzyka stanowi jedną z trzech kategorii rozrywki, których produkty są najczęściej nielegalnie kopiowane. (źródło: Gallup Research)
  • Chiny stanowią źródło 93% pirackich płyt zatrzymanych na granicach Unii Europejskiej. (źródło: Komisja Europejska)