11 października 2012 roku
Zapraszamy dziś do odwiedzenia zaprojektowanego na nowo portalu www.pro-music.org – serwisu, który jest przydatnym w skali globalnej źródłem informacji dla każdego, poszukującego kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat dostępności legalnej muzyki w formacie cyfrowym.
Udostępniony odbiorcom muzyki po raz pierwszy w 2003 roku, portal Pro-music został przygotowany przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego w koalicji ze światowymi parterami reprezentującymi przemysł muzyczny, w tym duże i małe wytwórnie płytowe, artystów wykonawców, menadżerów, wydawców, handlowców oraz zrzeszenia muzyków. Zawiera szczegółowe i aktualne informacje o ponad 500 legalnych serwisach muzycznych na całym świecie.
Serwis ma dwie podstawowe funkcjonalności:
- Zawiera wyczerpujący katalog linków do licencjonowanych serwisów muzycznych, uporządkowany wg rodzaju serwisu oraz kraju,
- Jest portalem informacyjnym, zawierającym przydatne wiadomości z dziedziny prawa autorskiego, przewodnik online na temat tego w jaki sposób bezpiecznie i legalnie korzystać z muzyki oraz linki do raportów na temat przemysłu muzycznego i innych użytecznych materiałów edukacyjnych.
Portal pokazuje dynamiczny rozwój cyfrowego przemysłu muzycznego w ostatnich latach. W 2003 roku, kiedy serwis Pro-Music został zapoczątkowany, zawierał listę zaledwie 20 serwisów muzycznych w całej Europie, a i-Tunes właśnie rozpoczął działalność w USA, osiągając sprzedaż miliona utworów w pierwszym tygodniu. Konsumenci mieli do dyspozycji ofertę ok. 200 tys. utworów.
Dziś odbiorcy muzyki z ponad 100 krajów na całym świecie mogą wybierać spośród 26 milionów utworów, dostępnych w ponad 500 legalnych serwisach muzycznych. Mają wybór co do sposobu, w jaki będą pozyskiwać muzykę: kupować na żądanie, odtwarzać w streamingu, na podstawie abonamentu lub nieodpłatnie w serwisach wspieranych reklamami, na niezliczonej liczbie odtwarzaczy muzyki cyfrowej. Przychody ze sprzedaży muzyki digital to obecnie jedna trzecia światowej sprzedaży nagrań muzycznych, o wartości 5,2 miliarda dolarów w 2011 roku.
Frances Moore - szefowa IFPI – skomentowała dzisiejsze uruchomienie nowej strony:
„Pro-Music świetnie ilustruje ogromny zakres opcji dostępnych dziś dla fanów muzyki – od możliwości pobrania muzyki po streaming, od serwisów abonamentowych po muzyczne video i rozliczne odtwarzacze muzyczne. Założeniem serwisu Pro-Music jest jego przystępna formuła wiarygodnego źródła dla wszystkich, którzy poszukują legalnych serwisów i informacji o muzyce cyfrowej. W 2003 roku, kiedy powstawał portal Pro-Music, muzyka digital była małym elementem naszego sektora, ograniczonym do kilku rynków – dziś jest sercem naszego biznesu na całym świecie”.
Więcej informacji: Adrian Strain lub Alex Jacob (IFPI) – tel. +44 (0)20 7878 7939/7940
Dodatkowe informacje: O Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego IFPI
IFPI jest organizacją reprezentującą interesy międzynarodowego przemysłu fonograficznego na świecie. Jest zrzeszeniem niemal 1400 dużych i małych wytwórni płytowych w 64 krajach. Posiada stowarzyszone organizacje branżowe w 45 krajach. Misją IFPI jest promowanie wartości muzyki, ochrona praw producentów fonogramów i rozszerzanie komercyjnego wykorzystania nagrań dźwiękowych na wszystkich rynkach, na których operują członkowie organizacji.
Partnerzy Pro-Music FIM – The International Federation of Musicians - www.fim-musicians.org GERA-Europe – The Global Entertainment Retail Association (Europe) - www.gera-europe.org GIART – The International Organisation of Performing Artists www.giart.org ICMP - The International Confederation of Music Publishers - www.icmp-ciem.org IMMF – The International Music Managers Forumwww.immf.com IMPALA – The Independent Music Companies Association – www.impalamusic.org IMPA - International Music Publishers Association