Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com Twitter
Aktualności

Maciej Kutak z nowym stanowiskiem w Universal Music Group Zmiany w Zarządzie ZPAV Zmiany w Zarządzie ZPAV Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

11.10.2012
Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital.

11 października 2012 roku

Zapraszamy dziś do odwiedzenia zaprojektowanego na nowo portalu www.pro-music.org – serwisu, który jest przydatnym w skali globalnej źródłem informacji dla każdego, poszukującego kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat dostępności legalnej muzyki w formacie cyfrowym.

Udostępniony odbiorcom muzyki po raz pierwszy w 2003 roku, portal Pro-music został przygotowany przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego w koalicji ze światowymi parterami reprezentującymi przemysł muzyczny, w tym duże i małe wytwórnie płytowe, artystów wykonawców, menadżerów, wydawców, handlowców oraz zrzeszenia muzyków. Zawiera szczegółowe i aktualne informacje o ponad 500 legalnych serwisach muzycznych na całym świecie.

Serwis ma dwie podstawowe funkcjonalności:

  • Zawiera wyczerpujący katalog linków do licencjonowanych serwisów muzycznych, uporządkowany wg rodzaju serwisu oraz kraju,
  • Jest portalem informacyjnym, zawierającym przydatne wiadomości z dziedziny prawa autorskiego, przewodnik online na temat tego w jaki sposób bezpiecznie i legalnie korzystać z muzyki oraz linki do raportów na temat przemysłu muzycznego i innych użytecznych materiałów edukacyjnych.

Portal pokazuje dynamiczny rozwój cyfrowego przemysłu muzycznego w ostatnich latach. W 2003 roku, kiedy serwis Pro-Music został zapoczątkowany, zawierał listę zaledwie 20 serwisów muzycznych w całej Europie, a i-Tunes właśnie rozpoczął działalność w USA, osiągając sprzedaż miliona utworów w pierwszym tygodniu. Konsumenci mieli do dyspozycji ofertę ok. 200 tys. utworów.

Dziś odbiorcy muzyki z ponad 100 krajów na całym świecie mogą wybierać spośród 26 milionów utworów, dostępnych w ponad 500 legalnych serwisach muzycznych. Mają wybór co do sposobu, w jaki będą pozyskiwać muzykę: kupować na żądanie, odtwarzać w streamingu, na podstawie abonamentu lub nieodpłatnie w serwisach wspieranych reklamami, na niezliczonej liczbie odtwarzaczy muzyki cyfrowej. Przychody ze sprzedaży muzyki digital to obecnie jedna trzecia światowej sprzedaży nagrań muzycznych, o wartości 5,2 miliarda dolarów w 2011 roku.

Frances Moore - szefowa IFPI – skomentowała dzisiejsze uruchomienie nowej strony:

„Pro-Music świetnie ilustruje ogromny zakres opcji dostępnych dziś dla fanów muzyki – od możliwości pobrania muzyki po streaming, od serwisów abonamentowych po muzyczne video i rozliczne odtwarzacze muzyczne. Założeniem serwisu Pro-Music jest jego przystępna formuła wiarygodnego źródła dla wszystkich, którzy poszukują legalnych serwisów i informacji o muzyce cyfrowej. W 2003 roku, kiedy powstawał portal Pro-Music, muzyka digital była małym elementem naszego sektora, ograniczonym do kilku rynków – dziś jest sercem naszego biznesu na całym świecie”.

Więcej informacji:
Adrian Strain lub Alex Jacob (IFPI) – tel. +44 (0)20 7878 7939/7940

Dodatkowe informacje:
O Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego IFPI

IFPI jest organizacją reprezentującą interesy międzynarodowego przemysłu fonograficznego na świecie. Jest zrzeszeniem niemal 1400 dużych i małych wytwórni płytowych w 64 krajach. Posiada stowarzyszone organizacje branżowe w 45 krajach. Misją IFPI jest promowanie wartości muzyki, ochrona praw producentów fonogramów i rozszerzanie komercyjnego wykorzystania nagrań dźwiękowych na wszystkich rynkach, na których operują członkowie organizacji.

Partnerzy Pro-Music
FIM – The International Federation of Musicians - www.fim-musicians.org
GERA-Europe – The Global Entertainment Retail Association (Europe) - www.gera-europe.org
GIART – The International Organisation of Performing Artists www.giart.org
ICMP - The International Confederation of Music Publishers - www.icmp-ciem.org
IMMF – The International Music Managers Forumwww.immf.com
IMPALA – The Independent Music Companies Association – www.impalamusic.org
IMPA - International Music Publishers Association