Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com Twitter
Aktualności

Maciej Kutak z nowym stanowiskiem w Universal Music Group Zmiany w Zarządzie ZPAV Zmiany w Zarządzie ZPAV Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

08.04.2013
Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) opublikowała coroczny raport: Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 (ang. Recording Industry in Numbers 2013), zawierający kompleksowe zestawienie kluczowych trendów branży muzycznej. Badania składają się ze statystyk oraz analiz obejmujących 49 państw. Publikacja dostępna jest w sprzedaży w formie tradycyjnej książki oraz w wersji cyfrowej w języku angielskim, hiszpańskim i mandaryńskim.

Prezentując raport Dyrektor Generalny IFPI Frances Moore powiedziała: Jest to lektura obowiązkowa dla każdego, kto śledzi rozwój światowego przemysłu muzycznego. Raport zawiera mnóstwo najnowszych danych i analiz, zaprezentowanych wg. formatu muzycznego, źródła przychodu, poszczególnych regionów i państw, a także wielu innych kategorii.

Raport ukazuje także różnorodność współczesnego przemysłu fonograficznego. Tegoroczna publikacja podkreśla coraz większe znaczenie serwisów oferujących usługi abonamentowe oraz rosnącą rolę rynków wschodzących, które stają się siłą napędową branży muzycznej.


Niektóre dane z raportu 2013:

  • Światowe przychody ze sprzedaży nagrań muzycznych wzrosły o 0,2% w 2012 roku – to pierwszy rok wzrostu od 1999 roku. Wzrosły wszystkie źródła przychodów, z wyjątkiem sprzedaży fizycznych nośników (muzyka w formacie cyfrowym, tantiemy za odtwarzanie muzyki, przychody z synchronizacji). W 2012 roku odnotowano wzrost sprzedaży muzyki łącznie w 22 krajach, w tym w 9 z 20 największych światowych rynków.

  • Ranking 20 największych światowych rynków muzycznych pokazuje, że Stany Zjednoczone to nadal największy rynek muzyczny na świecie. Dzięki sukcesowi sprzedaży muzyki w formacie cyfrowym w Szwecji, kraj ten awansował na 12 miejsce zestawienia największych rynków muzycznych na świecie.

  • Sprzedaż muzyki cyfrowej stanowi obecnie 35% całości przychodów przemysłu fonograficznego, podczas gdy sprzedaż fizycznych nośników to 57% przychodów wytwórni płytowych. Pobrania plików muzycznych pozostają najważniejszym źródłem przychodów ze sprzedaży muzyki w formacie cyfrowym. Łącznie sprzedaż pojedynczych utworów oraz albumów wzrosła w 2012 roku o 11%.

  • Gwałtowny wzrost odnotowały serwisy oferujące muzykę w subskrypcji. Abonamenty muzyczne w połączeniu z reklamami stanowią 20% przychodów ze sprzedaży muzyki cyfrowej na świecie (14% w 2011 roku) oraz prawie jedną trzecią (31%) wszystkich przychodów ze sprzedaży muzyki cyfrowej w Europie.

  • Rozwijające się rynki pomagają przemysłowi fonograficznemu w wyjściu z kryzysu. W Brazylii, Indiach i Meksyku odnotowano wzrost w stosunku do 2008 roku, odpowiednio o: 24%, 42% i 17%. W 2012 roku Ameryka Łacińska była najszybciej rozwijającym się rynkiem.

  • Albumy utrzymują swoją dominującą pozycję – stanowią 56% wartości rynku nagraniowego. Wzrost pobrań albumów w formacie cyfrowym był szybszy niż sprzedaż singli, a sprzedaż winyli osiągnęła najwyższy poziom od 1997 roku.

  • Odnotowano wzrost przychodów z tytułu licencjonowania muzyki. Tantiemy za nadawanie i publiczne odtwarzanie muzyki były najszybciej rosnącym źródłem przychodów przemysłu fonograficznego w 2012 roku i stanowiły 6% wszystkich przychodów wytwórni. Przychody z tego tytułu wzrosły na całym świecie o 9,4% i osiągnęły poziom 943 miliona dolarów. O 2,1% (do 337 milionów dolarów) wzrosły także przychody z umów w obszarze synchronizacji – czyli muzyki wykorzystywanej w telewizyjnych spotach reklamowych, filmach i umowach promocji marki.


W raporcie można znaleźć także:

  • Dane ze sprzedaży muzyki na świecie w latach 2008-2012.
  • Historyczne trendy sprzedaży muzyki na świecie.
  • Wyniki badań konsumenckich (Ipsos MediaCT).
  • Analizy najważniejszych trendów w przemyśle muzycznym.
  • Analizę Spotify na temat albumów muzycznych w środowisku streamingu.
  • Bestsellery 2012 roku.
  • Laureatów IFPI Platinum Europe Awards.
  • Analizy regionów.
  • Szczegółowe analizy 49 rynków.


Raport Recording Industry in Numbers 2013 można zakupić na stronie www.ifpi.org/rin