Popularny mikroblogowy serwis społecznościowy Twitter, za pośrednictwem którego użytkownicy udostępniają między sobą krótkie informacje tekstowe właśnie rozszerzył swoją działalność.
18 kwietnia Twitter uruchomił nową usługę o nazwie #music. Według twórców serwis ma odmienić sposób w jaki internauci okrywają muzykę. Użytkownicy za pośrednictwem najnowszej usługi mogą dowiedzieć się jaka muzyka w danej chwili jest najpopularniejsza oraz oczywiście jej posłuchać. Ideą Twitter #music jest ułatwienie odkrywania nowej muzyki, a także promowanie nowych artystów oraz zespołów.
Twitter korzysta z zewnętrznych źródeł muzyki, a mianowicie z serwisów: iTunes, Spotify i Rdio. Będąc użytkownikiem serwisu mamy dostęp do darmowych, trwających 30s. próbek utworów. Jeżeli chcemy skorzystać z pełnej funkcjonalności usługi i móc odsłuchiwać pełnych wersji utworów musimy posiadać konto w jednym z serwisów muzycznych, z których korzysta Twitter #music.
Usługa dostępna jest jako serwis internetowy oraz aplikacja na telefony. Obawiano się, że usługa nie będzie dostępna w Polsce, jednak obawy okazały się niesłuszne i możemy cieszyć się pełną funkcjonalnością nowego serwisu.
Ostatnie badania przeprowadzone przez IFPI wskazują na to, że muzyka w internecie ma się dobrze. Czy Twitter #music ma szansę jeszcze bardziej polepszyć sytuację cyfrowego przemysłu fonograficznego? Czas pokaże.
Źródło: blog.twitter.com