Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com
Aktualności

Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

10.05.2013
Koniec z darmowym dostępem do YouTube?

Wszystko wskazuje na to, iż w jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych YouTube zostaną wprowadzone opłaty. W serwisie prócz amatorskich nagrań użytkowników znajdują się również miliony utworów muzycznych oraz teledysków oficjalnych wykonawców, a także zespołów.

Właściciel serwisu, firma Google ogłosi swoje plany dotyczące wprowadzenia płatnych subskrypcji jeszcze w tym tygodniu. Według Financial Times w YouTube mają pojawić się opłaty za dostęp do niektórych wybranych kanałów. Pobieranie opłat za dostęp jest tłumaczone dążeniem do poszerzenia oferty, a także uczynienia prezentowanych treści bardziej profesjonalnymi.

Aż 50 kanałów YouTube będzie dostępnych w ramach płatnej subskrypcji, która wynosi 1,99$ za jeden kanał miesięcznie. Kanały, które zostaną objęte abonamentem nie są jeszcze znane. Dochody pochodzące z opłat będą rozdzielone między serwis oraz twórców. Przy czym już w tej chwili wiadomo, iż twórcy nie mogą liczyć na więcej niż 30% udziałów w zyskach. Do tej pory serwis umożliwiał twórcom generowanie przychodu wyłącznie dzięki wyświetlaniu reklam.

YouTube coraz bardziej koncentruje się na rozbudowie profesjonalnie wyprodukowanych treści. W ciągu ostatnich 18 miesięcy firma zainwestowała ponad 200 mln dolarów w kilkadziesiąt kanałów, pośród których znalazły się kanały takich gwiazd jak: Madonna, Jay-Z, Ashton Kutcher, Sofia Vergara i Shaquille O'Neal.

Serwis odnotował ostatnio 1 mld użytkowników i czyni coraz większe starania, aby zwiększać swoje wpływy.

Źródło: billboard.com/biz

Aktualizacja:

YouTube oficjalnie ogłosiło wprowadzenie w życie płatnych subskrypcji. Znamy już 30 pilotowych kanałów (m.in. Sesame Street, UFC, Rap Battles, Jim Henson Family TV ), które zostaną objęte opłatą. Użytkownicy początkowo otrzymają 14 dniowy bezpłatny próbny dostęp, aby móc zadecydować czy chcą oglądać dany kanał. Opłaty mogą być modyfikowane i zaczynają się od 99c, przy czym średnia opłata za kanał wynosi 2,99$ miesięcznie. Użytkownicy będą mogli uiszczać opłaty poprzez usługę Google Wallet, bądź kartą kredytową. Usługa nie jest dostępna w Polsce.