Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com
Aktualności

Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

21.06.2013
Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych

Najnowsze wyniki badania przeprowadzonego dla serwisu WiMP, wskazują na wzrost liczby osób skłonnych do płacenia za usługę streamingu muzyki. W znacznie większym stopniu niż wcześniej, tyczy się to także starszych pokoleń, a nie tylko młodzieży. W Polsce od początku 2013 działają cztery serwisy streamingowe, Deezer, WiMP, Spotify i Muzo, a popularność sprzedaży muzyki cyfrowej od zeszłego roku wzrosła o 50%.

Wyniki pochodzą z ankiety przeprowadzonej przez jedną z największych agencji analitycznych w Norwegii Respons Analyse dla muzycznego serwisu streamingowego WiMP w styczniu, lutym i marcu. Badania WiMP przeprowadzane są kwartalnie w Norwegii, Szwecji, Danii, Niemczech a od pierwszego kwartału tego roku również w Polsce.

Rezultaty ankiety jednoznacznie wskazują na znaczący wzrost liczby osób skłonnych do płacenia za usługi streamingu muzyki. Dotychczas, najwięcej entuzjastów tej formy słuchania muzyki było na rynku szwedzkim, głównie ze względu na najdłuższą dostępność serwisów streamingowych. W pierwszym kwartale tego roku, pierwsze miejsce zajęła Norwegia, gdzie 48% respondentów zadeklarowała chęć płacenia za usługi strumieniowania muzyki. Drugie miejsce przypadło Polsce, gdzie 40 proc. ankietowanych dopuszcza odpłatność streamingu muzyki. Co ciekawe, w Polsce nie ma wyraźnie dominującej grupy wiekowej, której członkowie chcą płacić za tego typu usługi. Uśrednione wyniki ze wszystkich pięciu krajów wskazują, iż zaledwie 25% respondentów nie byłaby skłonna do kupowania muzyki.

Serwis muzyczny WiMP ankiety przeprowadza od czerwca 2011 r. Wcześniejsze rezultaty wskazywały, iż najbardziej skłonni do uiszczania opłat za usługi streamingowe są osoby poniżej 30 roku życia. Obecnie, proporcje te wyrównują się. Widać to dobrze na przykładzie Polski, gdzie największą grupę skłonnych do zapłaty stanowią osoby w przedziale wiekowym od 40 do 49 roku życia, wśród których aż 45% jest skłonnych płacić za streaming muzyki. Na drugim miejscu są osoby poniżej 30 roku życia, zaś na trzecim - grupa wiekowa 30-39 lat, spośród których odpowiednio 41% i 35% jest skłonnych do uiszczania opłat za usługi streamingowe. Podobna tendencja pojawia się we wszystkich pięciu krajach.

Liczba korzystających ze streamingu wzrosła we wszystkich krajach, w których przeprowadzane były ankiety. Najbardziej znacząco w Szwecji i Norwegii, gdzie wg najnowszych wyników niemalże połowa respondentów korzysta przynajmniej raz w tygodniu ze streamingu muzyki. W Polsce 60% respondentów korzysta obecnie z usług serwisów strumieniujących muzykę, z czego 37% przynajmniej raz w tygodniu lub częściej. Dla porównania, 59% Polaków wciąż słucha muzyki z płyt CD przy zachowaniu tej samej częstotliwości.

Na podstawie odpowiedzi respondentów można wywnioskować, że w najbliższych latach coraz więcej osób będzie korzystało z usług streamingowych. Zapytani o możliwość użytkowania muzycznych serwisów streamingowych w perspektywie roku, ponad 50% Norwegów i Szwedów, a także 45% Polaków stwierdziło, iż będą słuchać muzyki korzystając ze streamingu raz w tygodniu lub częściej. Z badania wynika, że polscy respondenci są bardziej przychylni strumieniowaniu muzyki niż Duńczycy czy Niemcy. Łącznie, 72% polskich respondentów deklaruje chęć skorzystania w przyszłości z usług oferowanych przez serwisy streamingowe.

Źródło: materiały prasowe WIMP.