W pierwszej połowie 2013 r. łączna sprzedaż muzyki w Szwecji wzrosła o 12 %, podaje Grammofonleverantörernas Förening (GLF), organizacja reprezentująca muzyczny przemysł w Szwecji. W zeszłym roku, w tym czasie wydano na nią ponad 446 mln koron szwedzkich, w tym półroczu około 500 mln. Sprzedaż cyfrowa wzrosła o 33%, co stanowi aż 75 % łącznej sprzedaży płyt na wszystkich nośnikach. Natomiast fizyczne kupowanie albumów zmniejszyło się o 24% w ciągu tego okresu. 94 % cyfrowo kupowanej muzyki, pochodzi z serwisów streamingowych, 6 % z pobierania w Internecie.
2013 | LICZBA (W TYS.) | % ZMIANA Z 2012 | SPRZEDAŻ(W TYS. KORON SZWEDZKICH) | % ZMIANA Z 2012 |
---|---|---|---|---|
Single | 24 | +52% | 683 | +71% |
Albumy | 3099 | -30% | 118400 | -24% |
Teledyski | 75 | -21% | 4534 | -30% |
Muzyka cyfrowa - streaming | - | - | 351189 | +39% |
Muzyka cyfrowa- inne | - | - | 24599 | -20% |
Razem | - | - | 499405 | +12% |
*wszystkie liczby podane są w tysiącach
Silny wzrost sprzedaży muzyki, który był w Szwecji w 2012 r. jest widoczny również w roku 2013. Fakt, że szwedzcy konsumenci najczęściej wybierają serwisy streamingowe, nigdy nie był tak oczywisty. Jest to bardzo pozytywne zjawisko, które pokazuje, że rynek muzyczny prosperuje o wiele lepiej, niż kilka lat temu – mówi Ludvig Wenrner, Dyrektor Zarządzający IFPI Szwecja.
Źródło: http://www.ifpi.org za Grammofonleverantörernas Förening