Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com
Aktualności

Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

29.11.2013
Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane

W dniach 30 listopada - 1 grudnia 2013 r., w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki, odbędą się Europejskie Targi Muzyczne Co Jest Grane. Związek Producentów Audio Video już drugi rok z rzędu jest partnerem merytoryczny konferencji odbywającej się w ramach targów.

Bardzo serdecznie zapraszamy Państwa do odwiedzenia targów, naszego stoiska a także paneli dyskusyjnych, w których będą brali udział nasi przedstawiciele. Zachęcamy zwłaszcza do udziału w panelu organizowanym przez ZPAV, na którym rozmawiać będziemy o nagrodach FRYDERYK - 20 LAT NAGRODY MUZYCZNEJ FRYDERYKI.







PANELE Z UDZIAŁEM PRZEDSTAWICIELI ZPAV

10 PRZEKAZÓW MARKETINGOWYCH, KTÓRE BEZ DŹWIĘKU BYŁYBY NICZYM
sobota, 30 listopada, godz. 15, sala Tiereszkowej

Aby się wybić w informacyjnym szumie, jaki nas otacza, współczesna komunikacja marketingowa musi działać na wiele zmysłów. Musi nas angażować emocjonalnie, bawić, wzruszać, być nie tylko czystą informacją, ale przede wszystkim dobrą rozrywką. Dlatego muzyka jest tak ważna w przekazie reklamowym. Robert Zydel, Consumer Insight Director w Saatchi & Saatchi, podzieli się z uczestnikami spotkania przykładami tego, w jaki sposób wykorzystywać muzykę we współczesnym marketingu. Prezentacja jest wstępem do panelu Brands and Bands.


BRANDS AND BANDS – SPOTKANIE KREATYWNYCH
sobota, 30 listopada, godz. 15.30, sala Tiereszkowej

Czy w Polsce istnieje marketing muzyczny? Jakie są przykłady wartościowej dla obu stron współpracy marek z artystami? Czy artyści reklamujący buty, napoje energetyczne, alkohol są wiarygodni dla swoich fanów? Czy artyści, których muzyka używana jest w reklamach telewizyjnych osiągnęli sukces, A może ponieśli porażkę czyniąc ze swoich piosenek narzędzie reklamy?

GOŚCIE
Anetta Gołda
, Grupa Żywiec
Krzysztof Białkowski, Red Bull
Klaudia Loretti, Brand Activation Manager Reebok
Jacek Jagłowski, członek Zarządu ZPAV

PROWADZĄCY:
Robert Zydel
, Consumer Insight Director, Saatchi & Saatchi


20 LAT NAGRODY MUZYCZNEJ FRYDERYKI
sobota, 30 listopada, godz.16, sala Sienkiewicza

Zaprasza ZPAV

Mija właśnie 20 lat od kiedy polski przemysł fonograficzny po raz pierwszy wyróżnił najlepsze płyty i najciekawszych artystów statuetką Fryderyka. W tym czasie branża muzyczna uległa transformacji: zmieniły się modele prowadzenia biznesu, kanały dystrybucji muzyki, sposób jej konsumpcji, a także rola samego artysty w promocji własnej muzyki. Czy środowiskowe nagrody muzyczne są nadal ważne w dobie cyfrowej dystrybucji muzyki? Czy dają wykonawcom szansę na zaistnienie w świadomości szerszej publiczności? Jak mierzyć dziś skuteczność promocji i w jaki sposób Fryderyki mogą takie narzędzie promocji zapewnić? Na te m.in. pytania będą starali się odpowiedzieć goście Piotra Metza - Mela Koteluk, wokalista, nagrodzona Fryderykiem w kategorii Debiut Roku i Artysta Roku 2013, Piotr Kabaj, prezes Warner Music Polska, członek zarządu ZPAV, Bartek Chaciński – dziennikarz tygodnika Polityka i Piotr Rzeczycki dyrektor Działu Muzyki Klasycznej i Jazzowej Universal Music Polska.

GOŚCIE
Mela Koteluk
, wokalistka
Piotr Kabaj, prezes Warner Music Poland, członek zarządu ZPAV,
Bartek Chaciński, tygodnik Polityka
Piotr Rzeczycki, dyrektor Działu Muzyki Klasycznej i Jazzowej Universal Music Polska

PROWADZĄCY:
Piotr Metz
, członek Rady Akademii Fonograficznej Sekcji Muzyki Rozrywkowej


SPRZEDAŻ CYFROWA I STREAMING W POLSCE
sobota, 30 listopada, godz. 14.30, sala CJG

Jak WiMP, Deezer i Spotify zmieniły rynek muzyczny w Polsce. Czy serwisy streamingowe zmniejszyły piractwo? Czy przyczyniły się do jeszcze mniejszej sprzedaży płyt kompaktowych, a może rozbudziły tylko apetyt na muzykę i pchnęły Polaków do częstszego chodzenia na koncerty?

GOŚCIE
Marek Włodarczyk
, członek zarządu Independent Digital
Adrian Ciepichał, general manager WiMP
Piotr Kabaj, prezes wytwórni Warner Music Polska, członek Zarządu ZPAV
Dorota Wojtkowska, Universal Music Polska
Laura Strzałkowska, członek zarządu ZPAV

PROWADZĄCY:
Mariusz Herma
, Tygodnik Polityka


ZAWÓD MENADŻER, CZY ZAWÓD NA MENADŻERZE?
niedziela, 1 grudnia, godz. 16, sala CJG

Nie pytaj co twój menedżer może zrobić dla ciebie, zapytaj, co ty możesz zrobić dla swojego menedżera, czyli o trudnych relacjach artystów i ich menedżerów.

GOŚCIE
Tomik Grewiński
, Kayax

Paweł Walicki, menadżer VooVoo
Radosław Łukasiewicz, zespół Pustki
Tomek Woźniak, menedżer, właściciel BeatPromotion
Andrzej Korczak, prezes Stowarzyszenia Menedżerów Artystów Polskich
Jacek Jagłowski, członek zarządu ZPAV

PROWADZĄCY:
Angelika Kucińska
, dziennikarka muzyczna T-Mobile Music


TA PIOSENKA JEST PISANA DLA PIENIĘDZY - CO GWARANTUJĄ PRAWA AUTORSKIE I POKREWNE?
niedziela, 1 grudnia, godz. 17, sala Sienkiewicza

Zapraszają ZAiKS i ZPAV

Panel, którego tytuł zainspirowany został słowami piosenki Grzegorza Ciechowskiego, ma na celu przedstawianie cyklu życia utworu oraz sposobu uzyskiwania przez niego odpowiednich praw w kolejnych fazach powstawania. Prelegenci wyjaśnią, czym są prawa twórcy i o których prawach należy pamiętać wobec coraz bardziej bezwzględnego rynku muzycznego. Będzie można dowiedzieć się między innymi, kiedy pomysł twórczy staje się prawnie chronionym utworem, pozwalającym jego autorowi przynosić zyski.

GOŚCIE
Bogusław Pluta
, dyrektor OZZ ZPAV
Marek Hojda, członek Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
Marek Kościkiewicz, członek Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, członek ZPAV, muzyk i producent