Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com
Aktualności

Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

25.06.2014
Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje

Użytkownicy serwisu YouTube najprawdopodobniej do końca wakacji będą mieli możliwość skorzystania z nowego serwisu strumieniowego o roboczej nazwie YouTube Music Pass. Nieistniejąca jeszcze usługa już wzbudza kontrowersje.

YouTube Music Pass ma za darmo dawać możliwość odsłuchiwania muzyki i oglądania teledysków w serwisie YouTube bez ściągania ich na nośnik. Wersja płatna dawać będzie możliwość odtwarzania plików bez reklam i pobierania ich do trybu offline na kilka urządzeń.

Robert Kyncl, wiceprezes YouTube’a odpowiedzialny za politykę programową serwisu, twierdzi że udało im się już podpisać nowe kontrakty z największymi wytwórniami, w tym z Sony, Warnerem i Universalem, co daje im prawie 95% artystów na rynku.

Kontrowersje budzą natomiast warunki umów przedstawione wytwórniom niezależnym. Proponowane stawki są niższe niż te oferowane topowym wytwórniom płytowym oraz jak twierdzą niezależni twórcy mocno odbiegają od realiów rynkowych. Dodatkowo YouTube zapowiedział, że będzie blokował w swoim serwisie teledyski niezależnych artystów, których wydawcy nie zgodzą się na podpisanie proponowanej umowy.

Do tej pory Youtube był miejscem, w którym właśnie ci mniej znani artyści mieli okazję wypromować się za darmo. Kilka mniejszych wytwórni zajmujących się muzyką niezależną, które promują tekże artystów takich jak Adele, Jack White, the xx czy Arctic Monkeys, nie zgodzili się na podpisanie umowy twierdząc, iż YouTube wykorzystuje swoją pozycję do wymuszania umów, które są niekorzystne dla rynku muzyki niezależnej. Ich argumentem przeciwko Google Music Pass są darmowe okresy próbne, które mogą być modyfikowane i według przedstawicieli wytwórni odwodzić użytkowników od płacenia na rzecz użytkowania wyłącznie bezpłatnych wersji subskrybcji.

Szefowa Worldwide Independent Network, Alison Wenham, organizacji reprezentującej niezależne wytwórnie muzyczne, mówi: Staraliśmy się i nadal będziemy się starać wytłumaczyć YouTube jak bardzo istotna jest muzyka niezależna dla każdego serwisu strumieniowego i powinna być traktowana tak jak na to zasługuje. Fani chcą usługi, która oferuje wszystkie rodzaje muzyki. Firmy takie jak Spotify i Deezer rozumieją to doskonale i mają bardzo dobre kontakty z niezależną sceną.

Według Google: Naszym celem jest dalsze przekształcanie serwisu YouTube tak, aby dostarczał niesamowitych muzycznych wrażeń, zarówno jako platforma dla fanów, jak i źródło dochodów dla branży muzycznej. Cieszymy się, że setki dużych oraz niezależnych wytwórni zdecydowały się na partnerstwo z nami.

Niezależni twórcy walcząc o swoje prawa zwrócili się z apelem o wsparcie do Komisji Europejskiej, informując, że YouTube próbuje zmuszać do podpisywania niekorzystnych umów.

Serwis Google zapowiada, że mimo protestów YouTube Music Pass może ruszyć do końca wakacji.

YouTube został kupiony przez Google w 2006 roku za kwotę 1,65 miliarda dolarów. Od tej pory strona była sukcesywnie powiązywana z innymi produktami Google, m.in. Google+.

Źródło: www.theguardian.com, www.spidersweb.pl