Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com
Aktualności

Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

17.07.2014
Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski

W pierwszej połowie 2014 roku przychody ze sprzedaży muzyki w Hiszpanii, w porównaniu do ponad 80% spadku w ciągu ostatnich 13 lat, znacząco wzrosły.Według raportu opublikowanego 16 lipca 2014 r. przez hiszpańskie stowarzyszenie Promusicae, przychody ze sprzedaży fizycznych i cyfrowych nośników wyniosły 58 080 000 euro, co stanowi wzrost o 6,2%, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013.

W raporcie, jako główny czynnik rozwoju, przedstawiono sukcesy wydawnictw takich artystów jak: Michael Jackson, Coldplay, Enrique Iglesias, David Bisbal – hiszpańska gwiazda muzyki pop, Pharrell Williams, Romeo Santos i David Burell (zwycięzca tamtejszej wersji programu The Voice).

Zyski w przychodach przemysłu muzycznego wiążą się także z rosnącą falą popularności serwisów streamingowych w Hiszpanii – kraju nękanym przez piractwo.

Antonio Guisasola, dyrektor Promusicae, powiedział: „[…] Jestem ostrożny, ale zadowolony z tych wyników. Po raz pierwszy od bardzo długiego czasu, dają powód do nadziei”.

Obecnie najczęściej odtwarzanym utworem w serwisach strumieniowych w Hiszpanii jest Bailando Enrique Iglesiasa, który zarejestrował ponad milion odsłuchań w przeciągu jednego tygodnia.

W 2014 roku w Hiszpanii odnotowano także wzrost sprzedaży muzyki na nośnikach fizycznych. Płyty CD oraz inne formaty, takie jak winyle oraz albumy DVD, w ciągu półrocza przyniosły zyski przekraczające 32 miliony euro, co daje wzrost o 6,5% w stosunku do pierwszego półrocza 2013.

Według raportu, rosnąca popularność streamingu rekompensuje malejące zainteresowanie innymi formami sprzedaży muzyki, takimi jak np. dzwonki telefoniczne, których wartość spadła o około 20%, czy pliki muzyczne, w serwisach typu iTunes, których popularność spadła o 9%.

„Hiszpański przemysł muzyczny idzie w dobrym kierunku poprzez dywersyfikację i dostosowywanie produktów do profilu klienta”. – mówi Guisasola. „Możemy tylko mieć nadzieję, że tendencja wzrostowa na rynku utrzyma się w drugiej połowie 2014 roku”.

Mimo pozytywnych informacji, dyrektor Promusicae nadal zwraca uwagę na problem piractwa: „[…]to zjawisko utrzymuje się i w dalszym ciągu jest regularnym procederem bezkarnego okradania tysięcy muzyków, artystów i kompozytorów w Hiszpanii”. Tym samym stowarzyszenie wezwało władze hiszpańskie do pracy nad nowym prawem autorskim.

Źródło: www.billboard.com