Związek Producentów Audio Video przygotował podsumowanie pierwszego półrocza 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży (OLiS). Najczęściej streamowanym utworem był Dom nad wodą Pezeta, a najpopularniejszym albumem – Hit Me Hard and Soft Billie Eilish.
Związek Producentów Audio Video przygotował podsumowanie pierwszego półrocza 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży (OLiS). Najczęściej streamowanym utworem był Dom nad wodą Pezeta, a najpopularniejszym albumem – Hit Me Hard and Soft Billie Eilish.
OLiS single w streamie
W zestawieniu prezentującym najczęściej odtwarzane utwory w serwisach streamingowych 7 na 10 utworów to produkcje polskich artystów. Liderem rankingu jest Pezet z Auerem i ich hit Dom nad wodą. Utwór wydano jeszcze w 2022 roku, a jego popularność odrodziła się dzięki viralowi na TikToku, który przeniósł się również na popularność w stacjach radiowych.
Na podium listy OLiS single w streamie znalazł się także Sobel z utworem Kochasz? oraz duet Rosé i Bruno Mars z utworem APT.
Choć globalni artyści odbili część pozycji, w tym roku zajęli trzy miejsca w TOP 10 (w 2024 tylko jedno) – to polscy wykonawcy zwiększyli swój udział w całym zestawieniu. W TOP 100 znajduje się aż 69 polskich utworów, wobec 66 rok wcześniej.
Pełna lista top 100 dostępna jest tutaj.
OLiS albumy w streamie
W pierwszej połowie 2025 roku liderką zestawienia OLiS albumy w streamie została Billie Eilish z płytą Hit Me Hard and Soft. Artystka już drugi raz pojawiła się w półrocznym zestawieniu. Z płytą wydaną w maju 2024 roku zajmowała pozycję piątą, ale to niejedyny powracający do pierwszej dziesiątki album.
trójkę zestawienia uzupełniają raperzy Sobel z albumem Napisz jak będziesz i Otsochodzi z Tthe Grind. Za nimi uplasowali się bambi i Young Leosia, Mata, Kaśka Sochacka i Oki.
Do pierwszej dziesiątki półrocznego zestawienia trafiło w sumie osiem polskich albumów, z czego trzy już po raz drugi: PG$ (H1 2024 – miejsce 1.), Pleśń – Guzior (H1 2024 – miejsce 3.), Tthe Grind Otsochodzi (H1 2024 – miejsce 7.). W całym zestawieniu TOP 100 znalazło się 65 polskich albumów, o trzy więcej niż przed rokiem.
Pełna lista top 100 dostępna jest tutaj.
– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.
– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Podczas wrześniowej konferencji ZPAVu Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025, podczas której zaprezentujemy pełny obraz tych przemian i porozmawiamy o tym, co dalej – zarówno dla artystów, jak i całego sektora muzycznego – mówi Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV. Już dziś serdecznie zapraszam do udziału w tym wydarzeniu – dodaje.
Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyk Festiwal 2025, organizowana przez Związek Producentów Audio Video skierowana jest do przedstawicieli branży muzycznej: artystów, wydawców, menedżerów, producentów, dziennikarzy oraz wszystkich profesjonalistów związanych z rynkiem fonograficznym. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji. Szczegóły programu oraz formularz zapisów dostępne są na stronie: https://fryderyki.pl/konferencja/.
Oficjalne Listy Sprzedaży ZPAV (OLiS) to zestawienia prezentujące najczęściej odtwarzane/kupowane albumy i single. Dane dotyczące streamingu są gromadzone i analizowane przez firmę Ranger. Dane dotyczące sprzedaży fizycznej są gromadzone przez firmę Minds & Roses. Dane do OLiS raportują zarówno sklepy sieciowe (np. Empik, Świat Książki), jak i sklepy niezależne, sklepy firmowe wytwórni fonograficznych, a także sklepy internetowe i prowadzące sprzedaż na koncertach.
Listy publikowane są co tydzień na stronie olis.pl prowadzonej przez ZPAV. Serwis prezentuje także roczne i półroczne podsumowania, na które składa się sto pierwszych pozycji poszczególnych list.