ZPAV - O Nas ZPAV - Opłaty za Muzykę ZPAV - Muzyka a Prawo ZPAV - Bestsellery i Wyróżnienia ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk ZPAV - Dla Firm Muzycznych

Związek Producentów Audio-Video :: Aktualności

9 czerwca 2015 r.

Apple Music – nowy serwis muzyczny

Podczas pierwszego dnia konferencji WWDC, firma Apple zaprezentowała swój nowy serwis muzyczny – Apple Music, który ma stać się konkurentem dla serwisów streamingowych.

Podczas pierwszego dnia 26. konferencji Worldwide Developers Conference (WWDC), firma Apple zaprezentowała swoją nową usługę muzyczną – Apple Music.

O serwisie streamingowym firmy Apple mówi się już od zeszłego roku, kiedy koncern stał się właścicielem firmy Beatz Electronics, która w swoim katalogu posiadała serwis Beatz Music, oferujący muzykę w streamingu. Nowa usługa Apple Music łączy platformę strumieniującą z klasyczną aplikacją muzyczną giganta, czyli iTunesem, oferując także funkcjonalności zbliżone do platform, m.in. Pandory czy Tidala. Oznacza to, że może stać się poważnym konkurentem nie tylko dla Spotify, ale również dla innych graczy na rynku.

To co kryje się pod nazwą Apple Music, to przede wszystkim trzy funkcjonalności. Beats One czyli autorska stacja radiowa prowadzona przez DJ-ów, w tym m.in. DJ-a Zane’a Lowe’a, znanego prezentera stacji BBC Radio1. Connect, który pozwoli użytkownikom na obserwowanie swoich ulubionych artystów, poprzez agregowanie treści z sieci i serwisów społecznościowych. Ponadto, artyści będą mieli możliwość przygotowywania i udostępniania treści bezpośrednio dla użytkowników serwisu. Trzecia funkcjonalność to możliwość streamingu muzyki – od tej pory, odbiorcy, którzy zdecydują się na wykupienie usługi, będą mieli dostęp do całej biblioteki iTunesa, czyli milionów utworów, w streamingu zarówno mając dostęp do sieci jak i w trybie offline.

Usługa ma być dostępna nie tylko na urządzenia Apple’a, będzie można z niej korzystać także w iTunesie dla Windowsa, zapowiadana jest rówież aplikacja dla Androida.

Serwis Apple’a ma być dostępny od 30 czerwca w ponad 100 krajach. Przez pierwsze trzy miesiące usługa będzie darmowa, po okresie promocyjnym dostęp będzie kosztował 9,99 USD miesięcznie. Apple przewiduje także pakiet dla rodziny, który kosztować będzie 14,99 USD. Nie zapowiedziano specjalnych cen dla krajów o niższej sile nabywczej.

Żródło: theverge.com, spiderweb.pl


Designed by