Internetowa platforma SoundCloud, zaczynająca jako darmowy serwis muzyczny ,od ubiegłego roku, zmieniła model biznesowy firmy. Wprowadzono reklamy oraz uruchomiono program On SoundCloud dzięki, któremu artyści mogą zacząć zarabiać poprzez platformę. SoundCloud miesięcznie ma około 175 mln użytkowników.
Internetowa platforma SoundCloud, zaczynająca jako darmowy serwis muzyczny ,od ubiegłego roku, zmieniła model biznesowy firmy. Wprowadzono reklamy oraz uruchomiono program On SoundCloud dzięki, któremu artyści mogą zacząć zarabiać poprzez platformę. SoundCloud miesięcznie ma około 175 mln użytkowników.
Władze serwisu na początku działania programu podpisały umowę licencyjną z Warner Music Group. W pierwszych dniach czerwca do mediów dotarła informacja, że SoundCloud popisał umowę partnerską z firmą Merlin, będącą reprezentantem ponad 20 tys. niezależnych wytwórni muzycznych z całego świata. W tej grupie znajdują się m.in.: Beggars Group, Ninja Tune, Warp Records, [PIAS] Recordings oraz Armada Music.
Dzięki umowie licencyjnej pomiędzy SoundCloudem, a Merlinem, członkowie tego drugiego dołączyli do programu On SoundCloud i będą mieć dostęp do wszystkich narzędzi zarządzania swoją muzyką – jest to również nowe źródło dochodów. Ponadto, umowa obejmie również udział wszystkich wytwórni zrzeszonych w Merlinie w zaplanowanym serwisie subskrypcyjnym SoundClouda, o którym na razie nic nie wiadomo.
Społeczność niezależnych wytwórni długo postrzegała SoundCloud jako platformę innowacyjnego marketingu oraz miejsce odkrywania nowych rzeczy. Dlatego też Merlin jest bardzo zadowolony ze współpracy, którą podjęliśmy z serwisem. – powiedział Charles Caldas, CEO Merlina.
W maju, SoundCloud podpisał również umowę licencyjną z NMPA, czyli The National Music Publishers Association, reprezentującą amerykańskich wydawców muzycznych oraz autorów tekstów. Wiadomo, że dzięki temu partnerstwu, wydawcy oraz autorzy piosenek zaczną zarabiać poprzez platformę.
Umowa ta zapewnia, że gdy SoundCloud odniesie sukces finansowy, stanie się on również udziałem twórców, których treści przyciągają do serwisu wielu użytkowników. – komentował David Israelite CEO NMPA.
Źródło: musicbusinessworldwide.com