Od 30 czerwca użytkownicy urządzeń mobilnych firmy Apple, mają możliwość korzystania z nowego serwisu muzycznego giganta technologicznego. Apple Music to serwis streamingowy, radio i platforma do komunikacji fanów z artystami w jednym.
30 czerwca światową premierę miał długo wyczekiwany serwis Apple Music. Nowy serwis muzyczny firmy Apple, ma szansę stać się największym konkurentem serwisu Spotify, a także YouTube’a.
Apple Music to serwis streamingowy oferujący muzykę nie tylko w wersji audio, poprzez aplikację można oglądać również wideoklipy. Ponad to na Apple Music składają się: radio Beats1 prowadzone przez m.in. Zane Lowe’a - jednego z najbardziej znanych DJ-ów radiowych na świecie, wcześniej związanego ze stacją BBC Radio 1 oraz Connect - funkcja społecznościowa dająca fanom możliwość obserwowania ulubionych artystów.
Apple Music przez trzy miesiące od momentu startu dostępny jest za darmo, natomiast później, usługę będzie trzeba wykupić. W Polsce miesięczny abonament indywidualny wynosić będzie 4,99 euro, będzie również możliwość wykupienia abonamentu rodzinnego (do 6 użytkowników) za 7,99 euro.
Jeszcze przed uruchomieniem serwisu Apple miało spory problem z umowami licencyjnymi z wytwórniami niezależnymi. W pierwszej wersji zaproponowanego modelu współpracy przez trzymiesięczny okres próbny artyści mieli nie otrzymywać żadnego wynagrodzenia. Środowisko muzyczne zaprotestowało, a największy efekt przyniósł apel gwiazdy pop Taylor Swift, który wyraziła swoje dezaprobatę dla propozycji technologicznego giganta. Po zmianie planów biznesowych, artyści otrzymają wynagrodzenie za okres próbny. Ponad to, Apple Music będzie pierwszym serwisem streamingowym w którym jest możliwość odsłuchu ubiegłorocznego krążka Taylor Swift 1989 za darmo.
Usługa ma być dostępna nie tylko na urządzenia Apple’a, będzie można z niej korzystać także w iTunesie dla Windowsa, zapowiadana jest również aplikacja dla Androida.