Shazam aplikacja służąca m.in. do rozpoznawania utworów muzycznych ma więcej aktywnych użytkowników niż Spotify, Apple Music i Deezer razem wzięte. Jednak firma, oferująca popularną usługę w ciągu ostatnich 3 lat straciła 25 milionów funtów.
Shazam aplikacja służąca m.in. do rozpoznawania utworów muzycznych ma więcej aktywnych użytkowników niż Spotify, Apple Music i Deezer razem wzięte. Jednak firma, oferująca popularną usługę w ciągu ostatnich 3 lat straciła 25 milionów funtów.
Według niedawno opublikowanych wyników finansowych firma Shazam Entertainment Ltd w 2014 roku doświadczyła największej straty od początku swojego funkcjonowania na rynku – 14.84 mln funtów.
Warto jednak zauważyć, że przychód firmy systematycznie wzrasta i pod koniec 2104 roku wyniósł 36 milionów funtów.
Mimo, że trudno dokonać precyzyjnego porównania roku 2013 do 2014 pod względem finansowym, ponieważ Shazam zmienił niedawno swój okres obrachunkowy zgodnie z rokiem kalendarzowym, to jednak można wyliczyć, że w porównaniu do roku 2013, przychód firmy wzrósł o 16 %. Jednocześnie o 650% powiększyły się straty netto londyńskiej firmy i wyniosły ponad -14 milionów funtów, gdy w 2013 roku było to -1,98 miliona funtów. Podsumowując w ciągu ostatnich trzech lat, pomiędzy rokiem 2012 a 2014 Shazam osiągnął stratę powyżej 25 milionów funtów.
Mimo straty finansowej brytyjskie przedsiębiorstwo może się jednak pochwalić okrągłą liczbą 120 milionów aktywnych użytkowników. Dla porównania popularne serwisy streamingowy takie jak Spotify (75 milionów), Apple Music (11 milionów), Deezer (16 milionów) nie przebijają tej liczby nawet przy zsumowaniu swoich użytkowników.
Źródło: musicbusinessworldwide.com