Obecnie w branży muzycznej dominują dwa trendy: serwisy streamingowe zapewniają promocję i niesatysfakcjonujące tantiem oraz przychody z wydarzeń muzycznych na żywo, każdego roku nabierają większego znaczenia. To stymuluje poszukiwanie przez rynek nowych rozwiązań biznesowych.
Obecnie w branży muzycznej dominują dwa trendy: serwisy streamingowe zapewniają promocję i niesatysfakcjonujące tantiem oraz przychody z wydarzeń muzycznych na żywo, każdego roku nabierają większego znaczenia. To stymuluje poszukiwanie przez rynek nowych rozwiązań biznesowych.
Jedną z nowych dróg jest połączenie streamingu z funkcją poszukiwania koncertów. Na przykład Pandora nabyła serwis Ticketfly, aby pomóc połączyć fanów muzyki z artystami, a w rezultacie biletami na koncerty. Z kolei Rhapsody i Deezer oferują sprzedaż między innymi biletów poprzez integrację z serwisem BandPage.
Nieco inne podejście prezentują twórcy aplikacji Magnifi, wcześniej znanej jako Deli Radio. Magnifi to swoisty serwis streamingowy łączący możliwość kupowania biletów na koncerty z odsłuchem muzyki. Celem założycieli serwisu jest ułatwienie poszukiwania koncertów w okolicy. Magnifi to krzyżówka popularnych serwisów, służących do wyszukiwania koncertów i eventów muzycznych i radia internetowego. Serwis Deli Radio był aplikacją pomagającą fanom w odkrywaniu artystów w okolicy, muzyka była odtwarzana w strumieniu na podstawie lokalizacji użytkowników.
Do promowania koncertów dołączył również Spotify. Firma zaprezentowała nową funkcje o nazwie „Koncerty”, która podobnie jak Magnifi poleca koncerty odbywające się w pobliżu. Funkcja oparta jest na serwsie Songkick. „Koncerty” ulokowane są w zakładce „Przeglądaj” w aplikacji mobilnej serwisu. Rekomendacje oparte są na osobistej historii odsłuchów użytkownika i mają obejmować nie tylko ulubionych artystów, ale również koncerty, które według Spotify przypadną do gustu danemu użytkownikowi.
Mimo dużej popularności wydarzeń muzycznych problemem okazuje się być promocja. Jak podaje serwis billboard.com w przybliżeniu 40% biletów na koncerty pozostaje niesprzedanych. Promocja koncertów poprzez serwisy stereamingowe może być realnym rozwiązaniem tego problemu.
Źródło: billboard.com