YouTube ogłosił wykupienie serwisu BandPage. Transakcja ta ma pomóc serwisowi streamingowemu w lepszej promocji artystów.
YouTube ogłosił wykupienie serwisu BandPage. Transakcja ta ma pomóc serwisowi streamingowemu w lepszej promocji artystów.
W 2014 roku magazyn „Billboard” podał, że dzięki YouTube’owi muzycy zarobili łącznie niemal miliard dolarów. Teraz po przejęciu nowej firmy zyski te mogą być jeszcze większe. Przedstawiciele BandPage’a definiują swoją spółkę jako główny serwis, dzięki któremu artyści są w stanie skutecznie nawiązywać kontakty ze swoimi fanami oraz umożliwiać im łatwe nabywanie swoich płyt. Ponadto, jak twierdzą, tylko w 2015 roku dzięki ich pośrednictwu blisko milion fanów miesięcznie korzystało z oficjalnych sklepów internetowych swoich ulubionych artystów.
Z punktu widzenia muzyków BandPage jest świetnym narzędziem marketingowym, umożliwiającym dotarcie do jak największego grona swoich fanów. Połączenie z YouTube’em ma sprawić, że serwis muzyczny będzie jeszcze skuteczniejszy w swoich działaniach i jeszcze bardziej przyjazny artystom.
– BandPage został stworzony, aby pomagać muzykom budować ich kariery, poszerzać rzesze swoich fanów oraz zwiększać zyski dzięki współpracy z największymi serwisami muzycznymi na świecie. Dzięki połączeniu sił z YouTube’em będziemy w stanie pomóc im jeszcze skuteczniej niż dotychczas dotrzeć do swoich odbiorców – czytamy w oficjalnym oświadczeniu spółki.
Do tej pory działalność BandPage’a opierała się przede wszystkim na integracji z innymi serwisami. Muzycy zakładali swoje profile i regularnie aktualizowali informacje na swój temat. Publikowane były utwory, zdjęcia, filmy oraz dokładna rozpiska trasy koncertowej. Następnie wszystkie dane były automatycznie przesyłane do pozostałych serwisów, które muzycy posiadali w Internecie. Dotychczas BandPage współpracował z takimi firmami jak Spotify, Vevo, Rhapsody, Rdio, Shazam czy Lyricfind.
Przedstawiciele BandPage’a twierdzą, że plany udoskonalenia produktu zostały już opracowane wspólnie z YouTube’em, jednak na więcej informacji będziemy musieli poczekać.
BandPage został założony w 2010 roku przez Jamesa Sidera, obecnego prezesa spółki. Serwis skupia m.in. takich artystów jak Rihanna, Justin Timberlake, Beyoncé, Maroon 5 czy Alicia Keys.
Źródło: musicbusinessworldwide.com