Firma Sony Music Entertainment podpisała umowę licencyjną z serwisem SoundCloud. To ostatnia z trzech największych wytwórni muzycznych, która rozpoczęła oficjalną współpracę z serwisem.
Firma Sony Music Entertainment podpisała umowę licencyjną z serwisem SoundCloud. To ostatnia z trzech największych wytwórni muzycznych, która rozpoczęła oficjalną współpracę z serwisem.
Firma Sony Music Entertainment podpisała umowę z serwisem SoundCloud, udzielając jej tym samym licencji na publikacje utworów z katalogu wytwórni. Jak poinformował portal Music Business Worldwide, warunki umowy mają być zbliżone do tych, które wynegocjowały wytwórnie Warner Music Group w 2014 roku oraz Universal Music Group na początku tego roku.
Druga największa firma nagraniowa na świecie – Sony – otrzymała udziały w SoundCloud, a także została zaproszona do udziału w kolejnej rundzie zdobywania funduszy dla berlińskiej platformy.
Oprócz WMG, UMG i Sony, platforma SoundCloud podpisała również umowy licencyjne z firmą Merlin, reprezentującą 20 000 niezależnych wytwórni na całym świecie.
Jednym z warunków umów z największymi graczami na rynku muzycznym było dodanie przez SoundCloud usługi abonamentowej do swojej oferty, dlatego można spodziewać się, że w najbliższym czasie serwis zaproponuje swoim 175 milionom użytkowników płatną usługę abonamentową.
Jak podaje serwis Music Business Worldwide, powołując się na najnowsze sprawozdania finansowe SoundCloud, berliński serwis streamingowy stracił w 2014 roku 39,14 miliona euro przy obrotach wynoszących 17,35 miliona euro. W tym czasie wydatki administracyjne (koszty personelu i inne podstawowe koszty prowadzenia działalności) wzrosły o 67,8% – do poziomu 47,74 milionów euro w ciągu roku. SoundCloud odnotował także wzrost liczby osób zatrudnionych o 21%, z łącznym zatrudnieniem 236 osób w 2014 roku i ze średnią roczną płacą na poziomie 79 980 euro.
Źródło: www.musicbusinessworldwide.com