Firma Tidal ogłosiła, że od stycznia 2015 roku liczba użytkowników, którzy płacą abonament, w 46 krajach na całym świecie wzrosła do 3 milionów.
Firma Tidal ogłosiła, że od stycznia 2015 roku liczba użytkowników, którzy płacą abonament, w 46 krajach na całym świecie wzrosła do 3 milionów.
Taki wynik oznacza, że od momentu przejęcia serwisu przez Jaya Z liczba subskrybentów wzrosła o blisko 2,5 miliona osób. Ponadto, według przedstawicieli serwisu, około 45% użytkowników Tidala zdecydowała się na wykupienie najdroższej usługi oferującej najwyższą jakość odtwarzania za 19,99$ miesięcznie.
– Tidal oferuje blisko 40 milionów piosenek, 130 tysięcy teledysków w wysokiej rozdzielczości, relacje na żywo, produkcje z wykorzystaniem Tidal X oraz materiały z koncertów – możemy przeczytać w oficjalnym oświadczeniu, wydanym z okazji pierwszych urodzin firmy.
Jeśli Tidal utrzyma obecne tempo wzrostu, będzie miał w tym roku realną szansę na wyprzedzenie Deezera, który posiada obecnie ponad 6 milionów użytkowników, z czego niemal połowa nie ma wykupionej pełnej wersji. Warto także wspomnieć, że należący do Jaya Z serwis niedługo zrówna się pod względem wyników ze swoimi bardziej doświadczonymi konkurentami: Rhapsody oraz Napsterem. Liczbę subskrybentów obu firm szacuje się na około 3,5 miliona osób.
Pomimo zauważalnego wzrostu, Tidal jest jak na razie daleko w tyle za największymi serwisami streamingowymi, czyli Spotify oraz Apple Music. Posiadający obecnie 30 milionów subskrybentów Spotify jest aktualnie niekwestionowanym liderem na rynku. Z kolei Apple Music utrzymuje swoją silną pozycję po starcie i obecnie może pochwalić się 10 milionami płatnych użytkowników.
Tidal został założony w 2014 roku przez norweską spółkę Aspiro. Na początku 2015 roku jej właścicielem został Jay Z – amerykański raper, producent oraz przedsiębiorca.
Źródło: musicbusinessworldwide.com