Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, Eska TV wkrótce może zmienić swoją dotychczasową nazwę i przekształcić się w Ósemka TV. Oferta nowego kanału miałaby zostać poszerzona o różnego rodzaju programy rozrywkowe. Wniosek w tej sprawie trafił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, Eska TV wkrótce może zmienić swoją dotychczasową nazwę i przekształcić się w Ósemka TV. Oferta nowego kanału miałaby zostać poszerzona o różnego rodzaju programy rozrywkowe. Wniosek w tej sprawie trafił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Jak twierdzą przedstawiciele Eska TV, przekształcenie stacji podyktowane jest zmianami zachodzącymi w sposobie konsumowania mediów przez młodych ludzi. W związku z tym, że emisja wyłącznie muzycznych programów nie wpływa wystarczająco dobrze na poziom oglądalności, potrzeba odświeżenia ramówki i poszerzenia jej o nowe bloki tematyczne staje się coraz większa.
Serwis wirtualnemedia.pl przytacza na swoich stronach wypowiedź Leszka Kozioła, prezesa spółki Eska TV:
Wnioskujemy o poszerzenie specjalizacji programowej kanału Eska TV z muzycznej na muzyczno-rozrywkową. Rozszerzenie zawartości programowej o elementy rozrywkowe zwiększy atrakcyjność stacji i pozwoli na lepsze dostosowywanie jej oferty do aktualnych potrzeb rynku. Kontent muzyczny jest w dzisiejszych czasach odbierany przez młodzież głównie za pośrednictwem Internetu – stwierdził Kozioł, dodając jednocześnie, że młodzi odbiorcy oczekują: elastycznego reagowania na rzeczywistość, otwarcia na wszelkie nowości, a także dostarczania bodźców i intensywnych przeżyć.
Prezes stacji zapowiedział także wyraźne zmiany w zakresie nadawanej muzyki, jednocześnie nie zdradzając kierunku, w jakim miałaby pójść Ósemka TV.
Marka Eska kojarzy się ze stacjami radiowymi Eska, które nadają muzyką w formacie Contemporary Hit Radio. Oferta kanału telewizyjnego po ewentualnych zmianach programowych obejmowałaby znacznie szerszy zakres muzyczny – wyjaśnia Kozioł.
Eska TV została uruchomiona w 2009 roku. Należy do ZPR Media – grupy nadającej takie kanały jak Polo TV, Fokus TV czy VOX Music TV. Poziom oglądalności Eski TV od pewnego czasu wyraźnie spada. Wyniki oglądalności Nielsen Audience Measurement pokazują, że w lutym br. Eska TV miała 0,42 proc. udziału w rynku w grupie 4+, tracąc względem lutego ub.r. aż 27,59 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 udział Eska TV zmalał o 27,27 punktów procentowych do 0,8 proc.
Źródło: wirtualnemedia.pl