Universal Music Group w ciągu ostatnich trzech miesięcy, na współpracy z serwisami streamingowymi, zarabiał blisko 4 miliony dolarów dziennie. Wynik ten zdecydowanie przewyższył dochody pochodzące ze sprzedaży fizycznej czy pobrań z Internetu
Universal Music Group w ciągu ostatnich trzech miesięcy, na współpracy z serwisami streamingowymi, zarabiał blisko 4 miliony dolarów dziennie. Wynik ten zdecydowanie przewyższył dochody pochodzące ze sprzedaży fizycznej czy pobrań z Internetu
Przychody Universal Music Group uzyskane w wyniku współpracy z takimi serwisami jak Spotify czy Apple Music zwiększyły się w ciągu 3 miesięcy o blisko 60%, co dało kwotę ponad 351 mln dolarów. Dla porównania, na pobraniach z internetu Universal zarobił 225 mln dolarów, co w porównaniu z 2015 rokiem jest wynikiem gorszym o ponad 100 mln.
Warto zauważyć, że wyniki dotyczące streamingu stale się poprawiają. W porównaniu z I kwartałem poprzedniego roku, w obecnym zanotowano wzrost przychodów z tego źródła o ponad 16%, co przekłada się na kwotę rzędu 270 mln dolarów.
Całkowity przychód Universal Music Group pochodzący z nagranej muzyki za pierwszy kwartał 2016 roku wzrósł o 0,5% w porównaniu z poprzednim, dając ponad 1 mld dolarów. Z kolei wyniki z działalności publishingowej wzrosły o 0,3% co przełożyło się na kwotę 215 mln dolarów.
Źródło: musicbusinessworldwide.com