Amazon zamierza uruchomić nowy serwis streamingowy z abonamentem w wysokości 9,99 dolarów miesięcznie. Słynna firma jest w trakcie prowadzenia negocjacji z najważniejszymi wytwórniami w celu zdobycia praw do szerokiego katalogu utworów. Premiera platformy planowana jest na jesień 2016 roku.
Nowa usługa firmy Amazon będzie konkurowała z takimi serwisami jak Spotify, Apple Music, Tidal czy Deezer. Z tego pierwszego korzysta obecnie 89 milionów osób, z czego 30 milionów płaci abonament, co sprawia, że Spotify jest obecnie liderem na rynku streamingu muzycznego. Tuż za nim znajduje się Apple Music, który nie oferuje darmowej wersji i posiada obecnie 13 milionów subskrybentów. Warto zauważyć, że mocną stroną Amazon może być integracja z wypuszczonym niedawno interaktywnym, bezprzewodowym głośnikiem Amazon Echo. Od momentu jego premiery urządzenie kupiło ponad 3 mln osób. Dane te dotyczą jedynie Stanów Zjednoczonych, bowiem premiera Amazon Echo w Europie będzie miała miejsce dopiero w drugiej połowie 2016 roku.
Co ciekawe, Amazon posiada już serwis związany ze streamingiem muzyki. Prime – to usługa dająca dostęp do filmów, muzyki czy ebooków. Obecnie jej cena wynosi 99 dolarów rocznie. Amerykańska firma podjęła jednak decyzję o uruchomieniu nowego serwisu, który działałby niezależnie od Prime i byłby skierowany do fanów muzyki potrzebujących dostępu do jedynie szerokiej bazy utworów muzycznych.
W maju bieżącego roku Amazon uruchomił także serwis stanowiący bezpośrednią konkurencję dla największego na świecie portalu z nagraniami video – YouTube’a.
Źródło: musicbusinessworldwide.com