Przychody Universal Music Group ze streamingu za pierwsze sześć miesięcy 2016 roku wzrosły do 737 milionów dolarów.
Jak podaje Vivendi, od początku bieżącego roku do końca lipca Universal zarobił ponad 2 miliardy dolarów, z czego 36% (737 milionów) wytwórnia uzyskała z tytułu streamingu. Przekłada się to na ponad 28 milionów dolarów tygodniowo. Jeszcze dwa lata temu przychody z tego tytułu stanowiły 17% całkowitej sumy, a więc ponad dwa razy mniej niż obecnie. Jak twierdzą specjaliści, Universal oraz Sony mogą stać się wkrótce pierwszymi wytwórniami, które dzięki platformom streamingowym będą w stanie zarabiać 50 milionów dolarów tygodniowo.
Pomimo coraz lepszych wyników uzyskiwanych w streamingu, dużo gorzej wygląda sytuacja w przypadku cyfrowej sprzedaży utworów, gdzie zanotowano 29-procentowy spadek przychodów.
W opublikowanym raporcie Vivendi przedstawiło również najlepiej sprzedające się płyty pierwszego półrocza 2016 roku. W pierwszej piątce znalezły się albumy takich artystów jak Drake, Justin Bieber, Rihanna, Ariana Grande oraz The Weeknd.
Vivendi – to francuski koncern mediowy, obecny m.in. na rynku muzycznym, telewizyjnym, filmowym oraz wydawniczym. W jego skład wchodzi wiele firm obecnych na całym świecie, w tym m.in. Universal Music Group.
Źródło: musicbusinessworldwide.com