Facebook opublikował ofertę pracy na nowe stanowisko dyrektora ds. licencji muzycznych. Osoba ta ma być odpowiedzialna m.in. za negocjowanie oraz podpisywanie umów o prawa autorskie z wytwórniami muzycznymi.
Z zamieszczonego ogłoszenia można się dowiedzieć, że amerykański serwis społecznościowy szuka osoby, która poprowadzi nową strategię i negocjacje z wytwórniami muzycznymi, organizacjami zajmującymi się prawami autorskimi oraz będzie koordynować działania z partnerami medialnymi. Facebook nie podał dotychczas żadnych szczegółów odnośnie nowej strategii, nadchodzących planów czy ewentualnego wejścia na muzyczny rynek.
W ostatnim czasie serwis prowadził działania związane z branżą muzyczną. W sierpniu bieżącego roku firma nabyła aplikację muzyczną o nazwie Eyegroove, zaś kilka miesięcy wcześniej podpisano umowę z Warner Music, dotyczącą programu multimedialnego Slideshow, dzięki któremu użytkownicy mogą dołączać do albumów z fotografiami wybrane piosenki.
Źródło: musicbusinessworldwide.com