YouTube Red – siostrzana platforma aplikacji YouTube Music – rozszerzył swoją działalność o kolejne państwo – Koreę Południową. Serwis jest obecnie dostępny w pięciu państwach na świecie.
YouTube Red – to płatna platforma bez reklam, ułatwiająca dostęp do filmów na urządzeniach mobilnych oraz dająca możliwość odtwarzania ich offline. Powstała w październiku ubiegłego roku w Stanach Zjednoczonych. Przez długi czas krytykowano ją za wolny przyrost liczby użytkowników. Latem bieżącego roku YouTube Red miał zaledwie 1,5 miliona subskrybentów, którzy wykupili abonament w wysokości 9,99 dolara miesięcznie. Jak donosi musicbusinessworldwide.com, serwis postanowił zatrudnić specjalną osobę na stanowisko menedżera marketingowego, która pomogłaby w ogólnym rozwoju tej platformy.
Od uruchomienia serwisu w USA, YouTube Red pojawiło się także w Nowej Zelandii, Australii oraz Meksyku. Od 3 tygodni jest dostępne także w Korei Południowej, gdzie abonament umożliwiający wyłączenie reklam oraz przeglądanie offline kosztuje około 6,75 dolara.
YouTube Red wciąż jest niedostępny w Europie. Pierwszym krajem, w którym serwis zostanie uruchomiony, ma być Wielka Brytania. Jak przewidują analitycy, platforma wejdzie na ten rynek prawdopodobnie pod koniec 2017 roku.
Źródło: musicbusinessworldwide.com