Jak donosi serwis comscore.com, w październiku 2016 roku około 97 milionów Amerykanów przynajmniej raz oglądało teledysk na platformie Vevo. Przedstawione informacje dotyczą użytkowników korzystających zarówno z mobilnej wersji aplikacji, jak i z wersji desktopowej.
Według statystyk, blisko 43% użytkowników serwisu YouTube z USA jednocześnie korzysta z serwisu Vevo. Co więcej, szacuje się, że co czwarty Amerykanin ogląda teledyski właśnie na Vevo, z czego 58% korzysta z mobilnej wersji aplikacji. Według statystyk comscore.com, platforma ta liczy obecnie 400 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie, czyli cztery razy więcej niż w przypadku Spotify.
Wyniki przedstawione przez comscore.com skomentował także Andrea Zapata, jeden z wiceprezesów Vevo:
– 58% użytkowników korzysta z Vevo za pomocą smartfonów lub tabletów, przy czym są to jedyne urządzenia, za pomocą których oglądają teledyski. Jednak nie powinno to dziwić z dwóch powodów: po pierwsze, użytkownicy Vevo spędzają o 40% więcej czasu na swoich telefonach niż w 2015 roku. Po drugie, na podstawie badań przeprowadzonych przez Nielsen w 2016 roku, okazało się, że każdego dnia Vevo jest oglądane przez 25 milionów osób na całym świecie.
Źródło: musicbusinessworldwide.com