Amerykański serwis Flipagram został wykupiony przez chińską platformę informacyjną – Toutiao.
Flipagram – to największy konkurent niezwykle popularnej w ostatnim czasie aplikacji Musical.ly. Umożliwia użytkownikom nagrywanie krótkich klipów, wykorzystując zebrane wcześniej zdjęcia, filmy oraz muzykę. Serwis został uruchomiony w 2013 roku i liczy obecnie 200 milionów aktywnych użytkowników. W 2015 roku Flipagram podpisał szereg umów licencyjnych z największymi wytwórniami muzycznymi na świecie: Universal Music Group, Sony Music Entertainment oraz Warner Music Group.
Z Toutiao korzysta obecnie 60 milionów osób na całym świecie. Nowe porozumienie ma pomóc chińskiej firmie w poszerzeniu grupy odbiorców oraz ekspansji na rynek amerykański. Według umowy, siedziba serwisu Flipagram pozostanie w Los Angeles, jednak w jej prowadzeniu mają pomóc nowe technologie dostarczane przez Toutiao. Jak zapowiadają specjaliści, nową opcją będzie możliwość dopasowania przekazywanych przez aplikację informacji do gustów i preferencji jej użytkowników.
Źródło: musicbusinessworldwide.com