Universal Music Group przywróciło do życia firmę Polygram Entertainment w celu pracy nad nowymi projektami filmowymi i telewizyjnymi.
Inauguracyjnym programem Polygramu będzie The Story of Motown – dokument przedstawiający historię oraz wpływ na kulturę jednej z najsłynniejszych na świecie wytwórni płytowych – Motown Records. Program będzie wykonany w porozumieniu z założycielem słynnego labelu – Berrym Gordym.
Firma zamierza prowadzić ścisłą współpracę z wytwórniami należącymi do Universal Music Group, Universal Music Publishing Group, innymi markami należącymi do Vivendi oraz studiami z Hollywood. Polygram będzie rozwijać i tworzyć różnego rodzaju produkcje, w tym dokumenty opowiadające o życiu artystów.
– Polygram będzie odgrywał bardzo istotną rolę w przyszłej strategii globalnej UMG, które zamierza produkować najlepsze historie audiowizualne oraz zapewniać swoim artystom istotne medium wspierające ich kreatywność oraz ekspresję. Muzyka jest esencją dla filmu i telewizji, zaś historie otaczające naszych artystów i ich muzykę są cenną treścią dla naszej publiczności na całym świecie – skomentował nowe porozumienie Michele Anthony, wicedyrektor Universal Music Group.
– Wspólnie z Polygramem nasi utalentowani artyści i kompozytorzy będą mieli większe możliwości na pracę z najlepszymi scenarzystami, producentami i reżyserami – dodała Jody Gerson, prezes Universal Music Publishing Group.
Polygram Entertainment nie jest jedynym przedsięwzięciem, jakie podejmuje Universal Music Group w sferze filmowej. W 2015 roku wytwórnia brała udział w pracach nad produkcją pt. Amy, opowiadającą o życiu Amy Winehouse. W tym samym roku wypuszczono także dokument pt. Kurt Cobain: Montage of Heck, nad którym pracował również amerykański label.
Źródło: musicbusinessworldwide.com