Spotify oficjalnie osiągnął liczbę 50 milionów subskrybentów – to o 10 milionów więcej niż pół roku temu.
Szwedzki serwis zanotował imponujący wzrost bazy użytkowników, która liczy niemal dwukrotnie więcej osób niż największy konkurent firmy – Apple Music. Na początku 2015 roku Spotify posiadał 15 milionów subskrybentów. W ciągu pół roku ta liczba zwiększyła się o 5 milionów. Kolejny poważny wzrost nastąpił w marcu 2016 roku kiedy to ogłoszono, że abonament płaci 30 milionów osób. Szwedzkiemu serwisowi zajęło pół roku, żeby liczba osób korzystających z platformy zwiększyła się o kolejne 10 milionów. Niedawno Spotify oficjalnie poinformował o przekroczeniu granicy 50 milionów użytkowników płacących abonament.
Jak twierdzą eksperci, pomimo zauważalnych sukcesów na rynku, tempo wzrostu liczby subskrybentów Spotify nieco się zmniejsza. Jeśli ten trend będzie się utrzymywał przez najbliższe miesiące, pod koniec 2017 roku ze szwedzkiej platformy może korzystać 70 milionów osób płacących abonament.
Warto także przypomnieć, że jakiś czas temu wygasły długoterminowe umowy zawarte pomiędzy Spotify a największymi na świecie wytwórniami. Przewiduje się, że w najbliższym czasie nie zostaną one przedłużone na podobnych zasadach jak dotychczas.
Źródło: musicbusinessworldwide.com