Jedna z najważniejszych francuskich firm, zajmująca się sprzedażą produktów związanych z kulturą i sztuką, nawiązała współpracę z serwisem streamingowym Deezer.
Jak donoszą francuskie media, Fnac planuje zrezygnować ze swojej dotychczasowej platformy streamingowej – Jukebox – na rzecz strategicznego porozumienia nawiązanego z Deezerem. Fnac zamierza promować serwis w ponad 400 swoich sklepach w całej Francji. Umowa zawarta pomiędzy oboma przedsiębiorstwami ma trwać trzy lata. Po tym okresie Fnac ma zostać głównym udziałowcem Deezera.
Obie firmy będą również zaangażowane w organizację muzycznych wydarzeń. Deezer ma promować na swojej platformie wybrane koncerty, podczas gdy Fnac będzie się zajmował sprzedażą i dystrybucją biletów.
W 2015 roku Deezer miał 6,3 miliona osób, które wykupiły płatną subskrypcję. Szacuje się, że obecnie wzrosła ona do 10 milionów.
Fnac – to przedsiębiorstwo założone w 1954 roku pod Paryżem. Zajmuje się ono sprzedażą muzyki, książek, filmów, oprogramowania komputerowego, obrazów oraz biletów na różnego rodzaju wydarzenia.
Źródło: musicbusinessworldwide.com