Po niemal dwuletnich negocjacjach Universal Music Group podpisał nową umowę ze Spotify, dzięki której twórczość artystów należących do tej wytwórni pozostanie w szwedzkim serwisie przez najbliższe kilka lat. Współpraca ma także zostać wzbogacona o różnego rodzaju projekty reklamowe.
W komunikacie przedstawionym przez obie strony możemy przeczytać, że przedsiębiorstwa zamierzają rozwijać swoje partnerstwo w celu wykorzystania pełnego potencjału jaki streaming oferuje artystom oraz fanom muzyki na całym świecie. Współpraca ma także opierać się na dostarczaniu użytkownikom najlepszej jakości doświadczeń muzycznych, większej elastyczności wobec nowych wydań oraz innowacyjnych kampanii reklamowych oferowanych w Spotify.
- To partnerstwo jest zbudowane na miłości do muzyki, kreowaniu wartości artystów i dostarczaniu ich do fanów. Będziemy mocno pracować aby promować nowych wykonawców oraz łączyć ich z szerokimi rzeszami fanów w sposób jaki zadowoli wszystkie strony – stwierdził Daniel Ek, założyciel Spotify.
Firmy nie podały do publicznej wiadomości szczegółów finansowych nowego kontraktu oraz czasu jego obowiązywania, jednak jak przewidują specjaliści, umowa, która została podpisana jest długoterminowa i zwiąże oba przedsiębiorstwa na wiele lat.
Źródło: musicbusinessworldwide.com, wirtualnemedia.pl