Spotify ogłosiło wykupienie francuskiego startupu Niland. To już czwarte przejęcie dokonane przez szwedzki serwis streamingowy w tym roku.
Niland – to firma założona w 2013 roku w Paryżu. Zajmuje się rozwijaniem technologii związanej ze sztuczną inteligencją, oferując jednocześnie wysoką jakość w wyszukiwaniu i rekomendowaniu muzyki użytkownikom w Internecie. W oświadczeniu wydanym przez Spotify możemy przeczytać, że: Niland zdążył znacząco wpłynąć na branżę muzyczną, dając przykład, jak sztuczna inteligencja może pomóc w rekomendacjach utworów według potrzeb użytkowników, jednocześnie dzieląc pasję Spotify do przekazywania odpowiedniej muzyki odpowiednim ludziom.
Jak twierdzą specjaliści, wykorzystanie narzędzi stosowanych przez Niland może pomóc Spotify w znaczącym rozwinięciu funkcji odkrywania i rekomendowania nowej muzyki. Podobna sytuacja miała już miejsce w 2015 roku, kiedy to szwedzka platforma przejęła firmę The Echo Nest.
Ekipa pracująca dotychczas dla Niland ma wkrótce dołączyć to Działu Rozwoju Spotify mieszczącego się w Nowym Jorku. Porozumienie skomentowali także założyciele francuskiego startupu: Damien Tardieu, Johan Pages i Christophe Charbuillet:
– Przez cztery ostatnie lata byliśmy pionierami w analizowaniu sposobu, w jaki korzysta się na co dzień z plików audio w Internecie oraz w rozwijaniu związanych z tym technologii. Osiągnęliśmy nasz cel, jakim było nauczenie komputerów sposobu, w jaki ludzie słuchają muzyki. (…) Spotify osiąga wielkie sukcesy na polu dostarczania najbardziej innowacyjnych produktów na rynek streamingowy. Nie możemy sobie wyobrazić lepszego partnera do naszego kolejnego rozdziału.
Źródło: musicbusinessworldwide.com