Warner Music Group przejęło aplikację zajmującą się wyszukiwaniem koncertów – Songkick. Wykupienie to nie objęło jednak Crowdsurge – oddziału Songkicka zajmującego się sprzedażą i dystrybucją biletów.
W przejęcie zostało zaangażowane przedsiębiorstwo Access Industries, które jest właścicielem Warner Music Group oraz głównym akcjonariuszem Songkick. Songkick oraz Crowdsurge zostały połączone ze sobą w 2015 roku, jednak Warner Music Group postanowiło, że nie będzie przejmowało drugiej firmy. Jak twierdzą specjaliści, taki ruch uchroni markę Songkick przed angażowaniem się w konkurowanie z Live Nation na rynku sprzedaży i dystrybucji biletów.
Songkick, z którego korzysta obecnie około 15 milionów osób miesięcznie, współpracował dotychczas z największymi gwiazdami współczesnej muzyki rozrywkowej, w tym m.in. z Metalliką, J. Colem, Mumford and Sons, Pixies, Red Hot Chili Peppers, Paulem McCartneyem czy Adele. Umowa z Warnerem daje prawa wytwórni do przejęcia kontroli nad aplikacją, stroną internetową oraz do korzystania z logo Songkick. Od tej pory popularna aplikacja będzie funkcjonowała jako oddzielna marka, niezależnie od Crowdsurge.
– Fani na całym świecie ufają aplikacji Songkick w kwestii wyszukiwania wydarzeń muzycznych z artystami, których uwielbiają. To społeczność silnie zaangażowana w muzykę, która stale poszukuje nowych doświadczeń. Połączenie odkrywczej platformy Songkick z najwyższą technologią i globalnym zasięgiem jest znaczącym krokiem w stronę umocnienia naszych relacji z fanami – podsumował Tony Harlow, jeden z dyrektorów Warner Music Group.