Universal Music Group poinformowało o uruchomieniu programu wspierania nowych muzycznych start-upów z całego świata. Jak twierdzą specjaliści, wytwórnia chce w ten sposób przygotować się na ewentualną bliższą współpracę z firmami, które mogą w przyszłości odnieść sukces i przynieść duże zyski.
Universal opublikowało informację, że zamierza ściśle współpracować z wieloma mniejszymi programami muzycznymi, pomagać w ich rozwoju oraz udzielać różnego rodzaju porad. Wytwórnia zamierza przyjąć rolę mentora dla nieznanych szerzej platform internetowych, zajmujących się sprzedażą muzyki. Do publicznej informacji podano również listę start-upów, z którymi Universal zamierza współpracować w najbliższym czasie. Znalazły się na niej: należący do Axel Springer program Plug and Play, skupiony na różnego rodzaju mediach LeanSquare, belgijski Liege oraz pochodzący z Nowego Jorku NYC MediaLab.
– Universal Music Group rozpoczyna nowy program, mogący wesprzeć oraz udzielić licencji ponad 400 serwisom na całym świecie. UMG będzie odgrywać centralną rolę w pomocy skierowanej do nowej generacji przedsiębiorców, którzy chcą wnieść innowacyjne idee na rynek – powiedział Michael Nash, jeden z wicedyrektorów Universal Music Group.
Źródło: musicbusinessworldwide.com