YouTube nawiązał współpracę z popularnym dystrybutorem biletów – Ticketmaster. Jest to pierwsze tego typu porozumienie. Dotyczy ono trans koncertowych artystów, których oficjalne teledyski udostępniane są na platformie YouTube.
W ramach współpracy przy oficjalnych teledyskach emitowanych na platformie YouTube pojawią się informacje o nadchodzących koncertach danego artysty i bezpośrednie przekierowanie do serwisu Ticketmaster, gdzie możliwy będzie zakup biletów na dany koncert.
Jak twierdzą specjaliści, biorąc pod uwagę fakt, iż z platformy korzysta 1,5 miliarda ludzi miesięcznie, jest to dobra wiadomość dla artystów oraz ich menedżerów. Nowe porozumienie będzie funkcjonowało na razie wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak z czasem będzie sukcesywnie rozszerzane o kolejne państwa.
– U nas, w YouTube, rozumiemy wagę pomagania wykonawcom w nawiązywaniu głębszego kontaktu z ich fanami – nie tylko tymi, którzy oglądają ich teledyski i słuchają ich muzyki, ale także tymi, którzy pragną zobaczyć ich występy na żywo – możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie YouTube.
Źródło: musicbusinessworldwide.com