Serwis, który do tej pory specjalizował się w udostępnianiu zdjęć, teraz zapowiada możliwość umieszczania filmów (IGTV). Mowa o godzinnych nagraniach wyświetlanych w pionowym formacie, które nie będą znikać po 24 godzinach, jak obecnie dzieje się to ze znacznie krótszymi instagramowymi relacjami.
Już mówi się o tym, że zmiana ta może zagrozić dominacji serwisu YouTube w zakresie publikacji materiałów video. Tym bardziej, że Instagram, jako mobilna platforma, zdecydował się na pionową orientację filmów, co oznacza, że twórca będzie musiał wybrać, dla którego z tych dwóch serwisów przygotuje materiał. Dodatkowo zagwarantuje to obecność na IGTV unikatowych treści, które – jak można się spodziewać – przyciągną użytkowników i spowodują, że będą oni spędzać więcej czasu w aplikacji Instagrama.
Według serwisu Spidersweb, gdzie czytamy o IGTV, to dobry moment na wprowadzenie takiej zmiany. Platforma ma już bowiem miliard użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu i notuje najszybsze tempo wzrostu – prawie 5% na kwartał – w porównaniu do Facebooka i Snapchata.
Źródło: Spidersweb.pl