Streamingowy serwis muzyczny YouTube Music jest już dostępny w Polsce. Od 15 maja, trzy lata po premierze usługi w USA, polscy użytkownicy zyskali kolejny serwis muzyczny z dostępem m.in. do bogatej oferty muzycznej, spersonalizowanego interfejsu oraz inteligentnej wyszukiwarki.
Platforma oferuje w wersji mobilnej i stacjonarnej dostęp do nagrań muzycznych, teledysków i albumów. Serwis dostępny jest bezpłatnie lub w wersji płatnej za 19,99 zł miesięcznie jako opcja premium bez przerw na reklamy, a także z dodatkowymi materiałami: oficjalnymi albumami, singlami, remiksami czy występami na żywo i coverami. Wersja premium umożliwia także słuchanie muzyki offline oraz odtwarzanie muzyki w tle, czyli podczas korzystania z innych aplikacji.
Serwis w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery umożliwia testowanie usługi premium za darmo przez trzy miesiące. Dostępna jest również oferta rodzinna za 29,99 zł miesięcznie.
Twórcy aplikacji zapowiadają także tematyczne playlisty i dopasowanie do preferencji użytkownika, bazujące na wcześniejszych odtworzeniach, aktualnej lokalizacji lub aktywności.
Wyróżnieniem serwisu może być inteligentne wyszukiwanie, które pozwoli odnaleźć utwór także po fragmencie tekstu. Mechanizm ma funkcjonować podobnie jak w wyszukiwarce Google, gdzie błąd w pisowni nie przeszkadza w pokazaniu poprawnego wyniku.
Razem z YouTube Music została także uaktualniona aplikacja YouTube Premium. Za 23,99 zł miesięcznie, oprócz muzyki bez reklam, serwis udostępnia także pełną ofertę filmów i programów z serii YouTube Originals. Znajdują się tam m.in. seriale takie jak Cobra Kai, Impulse, F2 Finding Football czy The Sidemen Show. Koncern zapowiada także, że do końca roku na YouTube Premium pojawi się aż 50 nowych oryginalnych programów.