Universal Music Group nawiązała współpracę z grupą AirAsia w celu wprowadzenia na rynek RedRecords – nowej wytwórni, której celem jest podpisywanie kontraktów z artystami z Azji oraz promowanie „A-popu” (azjatyckiego popu).
RedRecords będzie mieć siedziby w Kuala Lumpur i Los Angeles. Oprócz działalności skupionej na odnajdywaniu artystów i ich rozwoju (A&R), wytwórnia zapewni dystrybucję i marketing, a także usługi zarządcze i agencyjne.
RedRecords poprowadzi Hassan Choudhury, dyrektor muzyczny grupy AirAsia, który obejmie funkcję dyrektora zarządzającego RedRecords.
AirAsia jest gigantem w swojej dziedzinie: pracując w sektorze transportu lotniczego, usług turystycznych, lifestyle’owych, a także finansowych, w zeszłym roku uzyskała obroty wynoszące ponad 2,5 mld USD (10,64 mld RM) i przewiozła łącznie ponad 600 mln pasażerów.
Uruchomienie RedRecords zostało ogłoszone na wspólnej konferencji prasowej w Kuala Lumpur. W komunikacie prasowym możemy przeczytać: RedRecords skupi się na odkrywaniu i rozwijaniu talentów z Azji Południowo-Wschodniej i całej Azji, tworząc wyraźne i niepowtarzalne brzmienie, odzwierciedlające zróżnicowaną i bogatą kulturę muzyczną tego kontynentu.
Tony Fernandes, dyrektor generalny grupy AirAsia, powiedział: Ogłoszenie tego wydarzenia jest dla mnie niezwykle ważne. Wygląda na to, że życie zatoczyło krąg zarówno dla mnie, jak i moich braci z AirAsia, Kamarudina i Naddy, których poznałem podczas naszych początków działalności w muzyce.
Pierwszą osobą podpisującą umowę z RedRecords jest tajlandzka gwiazda Jannine Weigel – wokalistka, autorka tekstów, influencerka i aktorka, która wydała kilka singli i minialbumów oraz zgromadziła imponujące grono fanów w mediach społecznościowych, uzyskując ponad 600 milionów odsłon i 3,3 miliona subskrybentów na YouTubie, 3,2 miliona fanów na Facebooku, 1,5 miliona obserwatorów na Instagramie i ponad 500 tysięcy na TikToku.
Źródło: www.musicbusinessworldwide.com