Jak podaje serwis musicbusinessworldwide.com, aplikacja do udostępniania krótkich filmów wideo, stworzona przez chińskiego potentata technologicznego ByteDance – TikTok – zyskuje popularność w czasach izolacji społeczeństwa, związanej z koronawirusem. W tygodniu 16-22 marca globalna liczba pobrań aplikacji wzrosła o 12%, w tym tylko w USA o 18%, a we Włoszech – o 35%.
Zgodnie z szacunkowymi danymi przekazanymi MBW przez firmę analityczną Sensor Tower, TikTok w tygodniu 16-22 marca został pobrany w USA 2 mln razy, gdy w poprzednim tygodniu (9-15 marca) było to 1,7 mln pobrań. Stanowi to wzrost o 18%.
Konsumenci nie tylko częściej ściągali aplikację, ale także więcej wydawali: przychody brutto TikToka w USA (wydatki użytkowników) za tydzień rozpoczynający się 16 marca wyniosły 1,1 mln dolarów, o 34% więcej niż w poprzednim tygodniu, kiedy to przychody wyniosły 822 tys. dolarów.
Łączna liczba pobrań TikToka od początku miesiąca do 23 marca wyniosła 6,2 mln, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu do 4,9 mln pobrań w pierwszych 23 dniach lutego.
Przychody brutto za okres 1-23 marca wyniosły 2,9 mln dolarów, czyli wzrosły o 21% w porównaniu do poprzedniego, 23-dniowego okresu.
Tendencja wzrostowa aplikacji jest widoczna także globalnie. Od 1 do 23 marca aplikacja TikTok została pobrana na całym świecie 84,4 mln razy, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z okresem 1-23 lutego.
Globalny przychód brutto również wzrósł o 10%, tj. do 46,4 mln dolarów w porównaniu do 42 mln dolarów w tym samym okresie w lutym.
w tygodniu 16-22 marca globalna liczba pobrań wzrosła o 12%: z 25,4 mln w tygodniu poprzednim do 28,5 mln w tygodniu rozpoczynającym się 16 marca.
Serwis musicbusinessworldwide.com zwraca także uwagą na wyniki TikToka we Włoszech, które od 9 marca są objęte kwarantanną rządową na terenie całego kraju. Z szacunków Sensor Tower, w tygodniu 16-22 marca TikTok został pobrany we Włoszech 237 tys. razy, co stanowiło 35-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
Całkowita liczba pobrań w dniach 1-23 marca we Włoszech wzrosła o 14%: z 555 tys. do 630 tys.
Chociaż większa liczba konsumentów pobrała aplikację w okresie od 1-23 marca w porównaniu z tymi samymi 23 dniami w poprzednim miesiącu, to w rzeczywistości wydali oni mniej pieniędzy, a przychód spadł o 34%: z 13,7 tys. dolarów do 9,1 tys. dolarów.