Wprowadzenie Apple Music w 52 kolejnych krajach oznacza, że platforma ta jest już dostępna łącznie na 167 rynkach. To ponad dwukrotnie więcej niż liczba krajów, w których działa Spotify (79) – podaje serwis musicbusinessworldwide.com.
Takie działanie Apple jest częścią globalnej ekspansji najbardziej popularnych usług firmy – App Store, Apple Arcade i iCloud. Są one już dostępne w kolejnych 20 lokalizacjach, a stacja radiowa Apple Music, Beats 1, będzie od teraz nadawać w siedmiu krajach Bliskiego Wschodu: Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Omanie, Libanie, Jordanii, Egipcie i Bahrajnie, zapewniając słuchaczom globalne doświadczenia muzyczne na żywo ze studiów w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie i Nashville.
Nowi abonenci Apple Music w 52 dodatkowych krajach mogą korzystać z sześciomiesięcznej bezpłatnej wersji próbnej usługi, a także z lokalnych list odtwarzania, takich jak np.: Africa Now, Afrobeats Hits czy Ghana Bounce.
Ceny Apple Music w nowych lokalizacjach wahają się od 2,99 dolara miesięcznie na rynkach takich jak Angola, Kamerun i Zambia, do 10,99 dolara miesięcznie w Islandii.
App Store, Apple Arcade, Apple Podcasts (która obecnie oferuje ponad milion podcastów w więcej niż 100 językach), iCloud oraz Apple Music są od teraz dostępne także w następujących krajach i regionach:
• Afryka: Kamerun, Wybrzeże Kości Słoniowej, Demokratyczna Republika Konga, Gabon, Libia, Maroko, Rwanda i Zambia;
• Azja i Pacyfik: Malediwy i Myanmar;
• Europa: Bośnia i Hercegowina, Gruzja, Kosowo, Czarnogóra i Serbia;
• Bliski Wschód: Afganistan (z wyjątkiem Apple Music) i Irak;
• Oceania: Nauru (z wyłączeniem Apple Music), Tonga i Vanuatu.
Apple Music rozszerza się również na następujące kraje i regiony:
• Afryka: Algieria, Angola, Benin, Czad, Liberia, Madagaskar, Malawi, Mali, Mauretania, Mozambik, Namibia, Republika Konga, Senegal, Seszele, Sierra Leone, Tanzania i Tunezja;
• Azja i Pacyfik: Bhutan;
• Europa: Chorwacja, Islandia i północna Macedonia;
• Ameryka Łacińska i Karaiby: Bahamy, Gujana, Jamajka, Montserrat, St. Lucia, St. Vincent i Grenadyny, Surinam, Turcy i Caicos oraz Urugwaj;
• Bliski Wschód: Kuwejt, Katar i Jemen;
• Oceania: Wyspy Salomona.
Apple Music jest częścią usług Apple, które w ubiegłym roku osiągnęły przychody w wysokości 46,3 mld dolarów. Serwis MBW szacuje, że Apple Music zakończyło rok 2019 z liczbą około 68 milionów abonentów płacących za subskrypcję na całym świecie.
Źródło: musicbusinessworldwide.com