ZPAV - O Nas ZPAV - Opłaty za Muzykę ZPAV - Muzyka a Prawo ZPAV - Bestsellery i Wyróżnienia ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk ZPAV - Dla Firm Muzycznych

Związek Producentów Audio-Video :: Aktualności

20 czerwca 2020 r.

Spotify likwiduje swoją polską spółkę

Szwedzki koncern streamingowy Spotify zdecydował o likwidacji swojej polskiej spółki. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, ze sprawozdań złożonych w KRS wynika, że decyzję o jej zamknięciu szwedzki udziałowiec podjął 30 kwietnia, rozpoczynając postępowanie likwidacyjne. Nie podano przyczyn rozwiązania spółki.

Spółka Spotify Poland została zarejestrowana w 2012 r. Jak podają Wirtualne Media, w 2019 r. spółka zanotowała wzrost przychodów o 8,8 proc. z 2,13 do 2,32 mln zł (w całości pochodziły one od szwedzkiego Spotify) oraz wzrost zysku netto ze 102,4 do 122,6 tys. zł.

Firma Spotify Poland zajmowała się przede wszystkim sprzedażą reklam, które są emitowane użytkownikom korzystającym z aplikacji za darmo.

Globalnie Spotify od dwóch lat notowane jest na nowojorskiej giełdzie. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała wzrost przychodów o 22 proc. do 1,848 mld euro i wzrost liczby miesięcznych użytkowników o 31% do 286 milionów, oraz liczby subskrybentów o 31% do 130 mln. Pomimo wzrostów spółka nadal notuje stratę operacyjną, choć jest ona stopniowo zmniejszana. W pierwszym kwartale br. wyniosła 17 mln euro, a rok wcześniej była to kwota 47 mln.

Większość ( 35%) wszystkich użytkowników aplikacji to mieszkańcy Europy. Na drugim miejscu jest Ameryka Północna (26%), a na trzecim – Ameryka Łacińska (22%).



Źródło: wirtualnemedia.pl
Designed by