YouTube uruchomił wersję beta nowej usługi YouTube Shorts. To konkurencja dla zdobywającego ostatnio coraz większą popularność TikToka.
Każdego roku coraz więcej osób odwiedza YouTube, aby uruchomić własny kanał. Ale wiemy, że wciąż jest ogromna liczba ludzi, dla których poprzeczka tworzenia jest zbyt wysoko ustawiona. Dlatego pracujemy nad Shorts, naszym nowym narzędziem do tworzenia krótkich filmów, które pozwala twórcom i artystom kręcić atrakcyjne filmy wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych – napisano w komunikacie dotyczącym startu nowej usługi.
Początkowo nowa usługa dostępna była jedynie w Indiach. Obecnie beta testy uruchomiono w Stanach Zjednoczonych, a docelowo usługa pojawi się w większej liczbie krajów. Spekuluje się, że „YouTube Shorts” będzie dostępny w Europie jeszcze w tym roku.
„Youtube Shorts”, tak samo jak TikTok, pozwala na publikowanie krótkich pionowych materiałów wideo o długości maksymalnie 60 sekund. Są one powiązane z kontem Google i wyświetlane w aplikacji YouTube.
Dane przekazane przez Google wskazują, że na pierwotnym rynku – w Indiach – „YouTube Shorts” przyjął się bardzo dobrze. Obecnie usługa ma ponad 3,5 miliarda dziennych wyświetleń na całym świecie.