Dzień Polskiej Muzyki to kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomość Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.
Dzień Polskiej Muzyki - 1 października. Tego dnia organizatorzy akcji zachęcają wszystkich, by podziękować artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które tworzą, ale także by podziękować miłośnikom muzyki, bo to właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej – czytamy na stronach akcji.
W ramach obchodów Dnia Polskiej Muzyki twórczość rodzimych artystów zdominuje anteny największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz rozgłośni regionalnych i lokalnych. Podczas Dnia Polskiej Muzyki w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień! Będziemy mogli także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym!
Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina tylko z polską muzyką na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, co będzie miało miejsce od godziny 10:00 do 11:00.
Do akcji przestąpili m.in: RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, STARS.TV, MIXTAPE TV, RADIO SUPERNOVA, RADIO KOLOR, RADIO DLA CIEBIE, RADIO KOSZALIN, RADIO POZNAŃ, RADIO ŁÓDŹ, RADIO WROCŁAW, RADIO KRAKÓW, RADIO LUBLIN, RADIO RZESZÓW, RADIO KIELCE, RADIO OLSZTYN, RADIO OPOLE, RADIO PiK, RADIO ZACHÓD, RADIO BIAŁYSTOK, RADIO KATOWICE, RADIO 357, RADIO NOWY ŚWIAT, OFF RADIO KRAKÓW, RADIO KRAKÓW KULTURA, RADIO HIT, MUZYCZNE RADIO, NORDA FM, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ, RADIO KUJAWY, POP RADIO, RADIO PŁOŃSK, RADIO ŻNIN, RADIO CENTRUM, RADIO REKORD, RADIO IMPULS, RADIO SUDETY24, RADIO OSTROWIEC, RADIO TRENDY, RADIO WEEKEND, NASZE RADIO, NASZE RADIO NOSTALGICZNIE, RADIO eM, RADIO SUPER FM, RADIO ŚWINOUJŚCIE, RADIO ONY NYSA, RADIO 7, RADIO FAMA, RADIO ART BOGATYNIA, RADIO ELKA, RADIO ELKA ZAGŁĘBIE, RADIO BON TON, RADIO PARADA, RADIO Q, RADIO AFERA, RADIO CCM, RADIO FEST, RADIO VICTORIA MIĘDZY ŁODZIĄ A WARSZAWĄ, RADIO MALBORK, RADIO PARK, RADIO AKADERA, RADIO JARD, RADIO UWM FM, RADIO PIEKARY, RADIO LELIWA, RADIO STAROGARD, TWOJA POLSKA STACJA, RADIO BIELSKO, RADIO VANESSA, EXPRESS FM, AKADEMICKIE RADIO LUZ, WASZE RADIO FM, RADIO TCZEW, RADIO BOGORIA, RADIO NAKŁO, RADIO GNIEZNO, RADIO SOCHACZEW, RADIO OKO, RADIO MORS, RADIO ANDRYCHÓW i wiele innych stacji.
Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki w sklepach muzycznych i serwisach z biletami. Największe sklepy muzyczne i bileterie: eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety, ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo.
Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają wyjątkowe promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie, w LONGPLAY VINYL SHOP & CAFE w Poznaniu, w 33’45 recordstore w Szczecinie, w serwisie kulturalnysklep.pl oraz Sklep z Muzyką.
Tegoroczna akcja w Empiku ponownie potrwa blisko dwa tygodnie: od 28 września do 11 października. Klienci salonów Empik i platformy Empik.com będą mogli korzystać z dedykowanych promocji. Płyty polskich artystów będą dostępne w cenie od 17,99 zł.
Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music, znów będą aktywnie promować playlisty z polską muzyką. 1 października nową specjalną playlistę „Dzień Polskiej Muzyki” będzie można znaleźć m.in. w serwisie TIDAL. Kampanię aktywnie wspiera także serwis YouTube Music.
Ponadto specjalna eksportowa playlista „POLISH MUSICDAY” zostanie wyróżniona w serwisie Radioline, największej europejskiej platformie z rozgłośniami internetowymi i podcastami, docierającym do odbiorców w ponad 100 krajach świata.
To nie wszystko - 1 października na profilach kampanii w mediach społecznościowych będzie można wygrać wyjątkowe muzyczne nagrody ufundowane przez partnerów akcji. Zachęcamy do śledzenia kampanii na Facebooku oraz Instagramie.
Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 4. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.
Źródło: materiały organizatora kampanii