Po raz pierwszy historii dane ze sprzedaży muzyki w serwisach streamingowych będą wliczane w oficjalne podsumowania sprzedaży singli i płyt. Dane ze streamingu audio od 6 lipca 2014 roku będą włączane do kalkulacji statusu srebrnych, złotych i platynowych płyt przyznawanych przez Brytyjskie Stowarzyszenie Przemysłu Fonograficznego BPI za osiągnięcie określonych progów sprzedaży nagrań muzycznych.
Po raz pierwszy historii dane ze sprzedaży muzyki w serwisach streamingowych będą wliczane w oficjalne podsumowania sprzedaży singli i płyt. Dane ze streamingu audio od 6 lipca 2014 roku będą włączane do kalkulacji statusu srebrnych, złotych i platynowych płyt przyznawanych przez Brytyjskie Stowarzyszenie Przemysłu Fonograficznego BPI za osiągnięcie określonych progów sprzedaży nagrań muzycznych.
Odsłuchania w serwisach strumieniowych będą także uwzględniane przy tworzeniu oficjalnej listy singli (począwszy od listy, która opublikowana zostanie w programie Radio 1 rozgłośni BBC w dniu 6 lipca). Dodając dane ze streamingu do kalkulacji statusu wyróżnień, BPI zamierza stosować te same kryteria, jakie stosowane są przez Official Chart Company przy kompilowaniu list sprzedaży. Dla uwzględnienia różnicy pomiędzy zakupem nagrania, a jego odsłuchaniem w streamingu, przyjmuje się, że sto odsłuchań będzie traktowane jak zakup jednego singla (pobranego z internetu lub zakupionego na fizycznym nośniku).
Decyzja ta odzwierciedla ogrom popularności i rozwój serwisów strumieniowych, takich jak Spotify czy Deezer, z których coraz chętniej korzystają obywatele Wielkiej Brytanii. W 2013 roku odnotowano tam 7,4 miliardów odsłuchań w streamingu, co stanowi stuprocentowy wzrost w stosunku do 2012 roku. Szacuje się, że liczba ta ulegnie podwojeniu w 2014: od początku roku już kilka singli odnotowało ponad milion odsłuchań w ciągu tygodnia, a dwa utwory (Rather Be w wykonaniu Clean Bandit z gościnnym udziałem Jess Glynne oraz Waves w wykonaniu Mr. Probz) pokonały barierę 1,5 miliona odsłuchań tygodniowo. Get Lucky grupy Daft Punk był najczęściej strumieniowanym utworem w 2013 roku na terenie Wielkiej Brytanii oraz pierwszym, który otworzono ponad milion razy w ciągu jednego tygodnia.
Według danych BPI, aktualnie zyski ze streamingu stanowią około 10% całego dochodu z nagrań muzycznych w Wielkiej Brytanii.
Dane włączane do list sprzedaży oraz rankingów płytowych będą obejmować takie serwisy jak: Spotify, Deezer, Napster, O2 Tracs, Xbox Music, Sony Unlimited czy Rara. W rankingu zabraknie jednak danych pobranych na podstawie odtworzeń utworów w serwisie YouTube.
Listy i rankingi udostępniane są na stronie internetowej: http://www.officialcharts.com/
Źródło: IFPI/ billboard.com