ZPAV - O Nas ZPAV - Opłaty za Muzykę ZPAV - Muzyka a Prawo ZPAV - Bestsellery i Wyróżnienia ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk ZPAV - Dla Firm Muzycznych

Związek Producentów Audio-Video :: Aktualności

10 lipca 2014 r.

Włosi przeciwko reklamom na pirackich serwisach

Włoskie organizacje antypirackie postanowiły połączyć swoje siły i zawrzeć porozumienie w celu uderzenia w zasadnicze źródła dochodów pirackich organizacji, którymi są reklamy. Po raz pierwszy przemysł reklamowy oraz organizacje chroniące prawa autorskie, zgodziły się na wspólną walkę ze wzrostem nielegalnej wymiany oraz dystrybucji treści.

Włoskie organizacje antypirackie postanowiły połączyć swoje siły i zawrzeć porozumienie w celu uderzenia w zasadnicze źródła dochodów pirackich organizacji, którymi są reklamy. Po raz pierwszy przemysł reklamowy oraz organizacje chroniące prawa autorskie, zgodziły się na wspólną walkę ze wzrostem nielegalnej wymiany oraz dystrybucji treści.

Włoskie organizacje antypirackie IAB (Interactive Advertising Bureau), FPM (Federation Against Musical and Multimedia Piracy) oraz FAPAV (Federation for Protection of Audiovisual and Multimedia Content) połączyły siły w walce przeciwko reklamodawcom obecnym na pirackich portalach. Według szacunkowych danych jest to szara strefa warta około 227 milionów dolarów.

Coroczne spotkanie z udziałem członków rządu, którego promotorem była IAB, miało na celu prezentację Memorandum Porozumienia w walce z piractwem w Internecie oraz zablokowanie reklam na nieautoryzowanych platformach, dla których bardzo często stanowią one główne źródło dochodów. W trakcie czwartej edycji odbyła się debata na temat ochrony legalnych treści w Internecie jako fundamentu rozwoju biznesu i ekonomii cyfrowej we Włoszech.

Po raz pierwszy przemysł reklamowy oraz organizacje chroniące prawa autorskie, zgodziły się na połączenie sił na rzecz wspólnej walki ze wzrostem nielegalnej wymiany oraz dystrybucji treści, które powinny być chronione. Memorandum stwarza podstawy dla ustanowienia mechanizmu blokującego banery reklamowe na nielegalnych stronach internetowych, odcinając w ten sposób finansowanie tych stron. Ustalono, iż trzeba działać globalnie, lokalnie identyfikować problem, a następnie informować o ewentualnych naruszeniach czy stronach pirackich wspólny organ, który wkrótce ma zostać powołany, by w ten sposób wesprzeć komunikację do potencjalnych reklamodawców i agentów.

Prezes IAB Italy, Carlo Noseda, powiedział: W dobie cyfryzacji, piractwo stanowi dużą przeszkodę, którą możemy pokonać jedynie poprzez zbudowanie „Etycznej Sieci”, dzięki której ekonomia cyfrowa będzie mogła się rozwijać sprawiając, że nasz rynek zostanie postrzegany jako bardziej atrakcyjny dla inwestorów. To działanie da możliwość stworzenia nowych miejsc pracy i wzrostu ekonomicznego. Zwalczając reklamy na pirackich stronach internetowych wyeliminujemy jedno z głównych źródeł finansowania tego równoległego rynku, który stanowi duże zagrożenie rozwoju uczciwego rynku i uczciwej konkurencji. Celem naszej współpracy w tej walce jest wdrożenie nowych modeli zarządzania biznesem, limitujących piractwo w sieci oraz chroniących autorów, twórców, rynek reklam, inwestorów a nawet użytkowników sieci.

Negatywny wpływ reklam umieszczanych na pirackich portalach został zilustrowany przez Enzo Mazza, Prezesa FPM w prezentacji przedstawiającej straty branży reklamowej na rzecz torrentów i linków: łączny obrót przykładowych 596 stron wyniósł w przybliżeniu 226,7 miliona dolarów przy średnim zysku 83%, jednakże tylko 45 największych z nich, czyli około 7,6%, wygenerowało 62,5% tego obrotu. Największe portale generują około 3 milionów dolarów, jednak istnieją także te mniejsze, które obracają kwotami przekraczającymi 100 tys. dolarów. (źródło Research Digital Citizens Alliance)

Memorandum, powstałe dzięki zaangażowaniu IAB, ma na celu promowanie wspólnej strategii przeciwko możliwościom jakie dzisiaj mają nielegalne portale internetowe w sferze reklam. - oświadczył Enzo Mazza. - To właśnie ten czarny rynek generuje znaczące zyski tych przestępczych organizacji. To porozumienie umożliwi nam połączyć wysiłki wszystkich w tej walce: Policji Skarbowej, władz administracyjnych i finansowych. Będziemy mogli śledzić przepływ pieniędzy docierając do źródła i ograniczając dostęp do tych środków. Dzisiaj musimy wspierać legalne portale muzyczne, które stanowią jedną trzecią całego rynku muzycznego i Memorandum ma nam w tym pomóc.

Dzisiaj jest ważny dzień dla ochrony twórczości. - zapewnił Federico Bagnoli Rossi, Sekretarz Generalny FAPAV. FAPAV ma zaszczyt brać czynny udział w tym porozumieniu, którym głównym celem jest uderzenie w zasadnicze źródła dochodów tych pirackich organizacji. Porozumienie z IAB tworzy podstawy do efektywnej walki z problemem piractwa audio-wizualnego, jednocześnie uzupełniając niedawno przyjęte w naszym kraju ustawy AgCom w zakresie ochrony praw autorskich. Konkretne rezultaty w tym zakresie osiągniemy tylko wówczas, gdy wszyscy będziemy działać świadomie, a metody będą jasne i klarowne. Naszym wspólnym celem jest rozwijanie bogatej i konkurencyjnej legalnej oferty audiowizualnej.

Antonio Amendola, Doradca Podsekretarza w Ministerstwie Rozwoju Ekonomicznego, Antonello Giacomelli, podkreślił jak istotne dla rządu jest to porozumienie i wdrożenie go będzie priorytetem obecnego rządu.

Na zakończenie spotkania Francesco Posteraro, Komisarz AgCom, podsumował: Memorandum Porozumienia podpisane przez IAB, FAPAV I FPM stanowi dowód na to, jak istotne są takie oddolne ustawy i jak duży wpływ mogą mieć na zarządzanie Internetem, w szczególności przy zachęcaniu do legalności w sieci. Memorandum to może stanowić punkt zwrotny w walce z cyfrowym piractwem, dając operatorom możliwość uniknięcia zamieszczania reklam na nielegalnych stronach i pozbawiając tym samym piratów głównego źródła finansowania ich kryminalnej działalności.


Designed by