Rhapsody International, firma konkurująca z serwisem Spotify, odnotowała wzrost liczby subskrybentów korzystających z płatnej opcji serwisu do dwóch milionów użytkowników. W kwietniu tego roku wynosiła ona 1,7 miliona.
Rhapsody International, firma konkurująca z serwisem Spotify, odnotowała wzrost liczby subskrybentów korzystających z płatnej opcji serwisu do dwóch milionów użytkowników. W kwietniu tego roku wynosiła ona 1,7 miliona.
Firma, chcąc uzyskać większą liczbę zagranicznych użytkowników, w 2011 roku kupiła usługę Napster, stając się międzynarodową marką – Rhapsody International – złożoną z serwisów Rhapsody, Napster i Rhapsody unRadio, które zostało uruchomione w czerwcu tego roku w ramach współpracy z operatorem telefonii komórkowej T-Mobile na terenie Stanów Zjednoczonych.
Również w czerwcu nawiązano współpracę z drugim co do popularności operatorem komórkowym we Francji – SFR, tworząc usługę Napster Découverte (Napster Discovery). Wiceprezes ds. sprzedaży i dyrektor generalny serwisu Napster w Niemczech, Thorsten Schliesche, powiedział:
Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju Napstera we Francji i udanej współpracy z SFR. Francja jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Sukces naszych usług dowodzi, że klienci dobrze reagują na tego typu kooperacje.
Spółka – wraz ze statystyką dotyczącą użytkowników – ogłosiła, że planuje rozszerzenie swojej dostępności w Ameryce Łacińskiej poprzez połączenie usług z firmą Telefónica Movistar.
Współpraca z serwisami muzycznymi może przełożyć się na większe zainteresowanie klientów smartfonami. Popularność smartfonów w Ameryce Łacińskiej nie jest zadowalająca na tle innych kontynentów. Nasi mobilni partnerzy uważają, że bardzo potrzebują serwisów streamingowych, by pobudzić zainteresowanie nowoczesną technologią, a muzyka jest na to najlepszym sposobem – powiedział Paul Springer, dyrektor ds. produktu Rhapsody International.
Spółka Rhapsody, założona w 2001 roku, była jedną z pierwszych na rynku firm oferujących słuchaczom płatny strumieniowy dostęp do muzyki. Pozostaje jednak w tyle, jeśli chodzi o liczbę użytkowników płacących za usługę, w porównaniu do jej największego konkurenta – Spotify.
Rhapsody oferuje użytkownikom bazę zawierającą około 32 miliony plików muzycznych, z których więcej niż 80% jest odsłuchiwanych mobilnie. W USA za miesięczny dostęp do bazy muzycznej należy zapłacić 10$, a we Francji 3,95€. Napster wraz z Rhapsody są obecnie dostępni w 32 krajach, wśród nich nie ma Polski.
Rozszerzenie oferty mobilnej to dobry znak dla Rhapsody, biorąc pod uwagę trudności, z jakimi firma zmagała się w 2013 roku. We wrześniu spółka zwolniła około 15% pracowników po odejściu prezesa – Johna Irwina. Wzrost liczby subskrybentów pomoże firmie odrobić straty.
Według danych RealNetworks, właściciela spółki Rhapsody International, w ostatnim kwartale firma odnotowała straty wysokości około 1,63 miliona$. W analogicznym okresie ubiegłego roku straty wynosiły około 4,82 miliona $. Liczby pokazują, że kwartalne przychody spółki wzrosły o 24% do 42 milionów $.
Źródło: musicweek.com, latimes.com