Rok 2018 to kolejny rok wzrostu. Łączna wartość polskiego rynku muzycznego obejmująca sprzedaż fizyczną, cyfrową, synchronizacje i prawa producenckie wzrosła o 2,9%, osiągając poziom 412,2 mln zł. Sama tylko sprzedaż cyfrowa po raz pierwszy przekroczyła próg 100 mln zł. Przeszło 105 mln przełożyło się na ponad 23-proc. wzrost w porównaniu do roku 2017. Łączna sprzedaż muzyki w Polsce wzrosła o 1% osiągając poziom prawie 300 mln zł. Wyniki te zostały wypracowane dzięki systematycznemu wzrostowi streamingu, którego udział w sprzedaży cyfrowej stanowi już prawie 93%.
Sprzedaż fizyczna wypracowała w roku ubiegłym przychód na poziomie prawie 195 mln zł, co stanowi spadek o niecałe 8%. Repertuarowo na nośnikach fizycznych wzrost odnotowała jedynie muzyka klasyczna: 9 mln 270 tys. zł zostało wypracowane dzięki wzrostowi na poziomie 6,2% i wygenerowało 4,8% obrotu sprzedaży nośników fizycznych. Artyści polscy i zagraniczni podzielili rynek nośników fizycznych praktycznie po równo, z lekką przewagą dla artystów światowych.
Stabilny wzrost notują także płyty winylowe. W 2018 roku wypracowały obrót na poziomie ponad 31 mln zł, przejmując ponad 16% przychodu z nośników fizycznych. Wynik ten przełożył się na wzrost sprzedaży czarnych krążków o 8,6% w stosunku do roku poprzedniego.
Najlepiej sprzedającą się płytą w roku ubiegłym był album Dawida Podsiadły Małomiasteczkowy. Najpopularnieszą piosenką w stacjach radiowych był utwór Początek Męskie Granie Orkiestra 2018 (Kortez, Podsiadło, Zalewski).