ZPAV - O Nas ZPAV - Opłaty za Muzykę ZPAV - Muzyka a Prawo ZPAV - Bestsellery i Wyróżnienia ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk ZPAV - Dla Firm Muzycznych

Związek Producentów Audio-Video :: Informacje prasowe

12 kwietnia 2022 r.

Spotify oficjalnym Partnerem Fryderyków 2022!

Platforma właśnie została oficjalnym Partnerem Technologicznym Fryderyk Festiwal 2022. Wśród nominowanych znalazło się wielu artystów cieszących się dużą popularnością na Spotify.

Już na koniec kwietnia w Szczecinie odbędzie się wręczenie najważniejszych nagród muzycznych w Polsce - Fryderyków. W trakcie dwóch uroczystych gal Fryderyk Festiwal: Gali Muzyki Poważnej oraz Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu poznamy artystów wyróżnionych za ubiegłoroczne dokonania na rynku muzycznym przez Akademię Fonograficzną, w skład której wchodzą wykonawcy, twórcy, dziennikarze oraz profesjonaliści z branży fonograficznej. Oficjalnym Partnerem Technologicznym tegorocznego wydarzenia będzie natomiast wiodący serwis streamingowy Spotify.

Cieszymy się ogromnie, że do grona partnerów najważniejszych polskich nagród muzycznych – Fryderyków – dołączył serwis Spotify, dzięki któremu miliony słuchaczy mają możliwość odkrywania nowej muzyki.

Połączyła nas miłości do muzyki i kreatywności i jestem przekonany, że to dopiero początek naszej współpracy. Nie ma lepszej cyfrowej przestrzeni do wspólnego celebrowania tego wyjątkowego święta, w którym uczestniczą muzycy reprezentujący cały tak bogaty i zróżnicowany polski rynek – od muzyki poważnej, po jazz, przez alternatywę, rock, do hip-hopu i muzyki popowej – powiedział Andrzej Puczyński przewodniczący zarządu Związku Producentów Audio Video, organizatora Fryderyków.


Nominowani popularni także na Spotify

Wśród walczących o statuetki artystek znalazło się wiele ambasadorek służącego wsparciu kobiet w branży muzycznej programu EQUAL takich jak: Daria Zawiałow, sanah, Hania Rani, Kaśka Sochacka, Brodka, Maria Peszek, Natalia Przybysz.

Cieszą również udane debiuty artystów znanych między innymi z playlisty RADAR Polska. bryska, Szczyl, Dziwna Wiosna zdobywają coraz większą popularność na Spotify, a teraz także powalczą o zdobycie Fryderyka.

W Spotify zależy nam na wspieraniu twórców i ułatwieniu im dostępu do milionów słuchaczy. Z tego powodu współpraca ze Związkiem Producentów Audio-Video w ramach rozdania nagród Fryderyk 2022, czyli najważniejszych nagród muzycznych w Polsce to dla nas naturalny krok we wspieraniu rozwoju polskiej branży muzycznej. Jednocześnie bardzo cieszy nas, że w tegorocznej edycji tak wiele nominacji uzyskały kobiety. Jest to także odzwierciedlenie ich rosnącego znaczenia na polskiej scenie muzycznej, co dostrzegamy obserwując popularność naszej playlisty EQUAL Polska, której ambasadorki znalazły się wśród nominowanych. Kibicujemy także młodym artystom, którzy zyskali już dużą popularność na naszej platformie, dzięki programowi RADAR, a jednocześnie zostali docenieni przez Akademię – komentuje Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify.


W oczekiwaniu na muzyczne emocje

Zwycięzców tegorocznej edycji poznamy, w przypadku Gali Muzyki Poważnej już 22 kwietnia, a Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu Fryderyk 2022 tydzień później – 29 kwietnia. Jednak już teraz słuchacze mogą sprawdzić utwory nominowanych artystów w ramach dedykowanej Fryderykom playlisty przygotowanej przez redakcję Spotify. Natomiast na tych, którzy chcieliby sobie przypomnieć emocje towarzyszące wcześniejszym galom czeka specjalna playlista z utworami laureatów poprzednich edycji Fryderyków, od 1994 do 2021 roku.


O Spotify

Spotify odmieniło na zawsze sposób słuchania muzyki, gdy zostało uruchomione w 2008 roku. Odkrywaj, zarządzaj i udostępniaj za darmo ponad 82 miliony utworów, w tym ponad 3,6 miliona tytułów podcastów lub zaktualizuj usługę do Spotify Premium, by uzyskać dostęp do wyjątkowych funkcji muzycznych, w tym: lepszej jakości dźwięku, możliwości słuchania muzyki na żądanie, w trybie offline i bez reklam. Obecnie Spotify jest najpopularniejszą na świecie usługą subskrypcji strumieniowego przesyłania muzyki z 406 milionami użytkowników, w tym 180 milionami abonentów, na 184 rynkach.



Organizator wydarzenia: Związek Producentów Audio Video, Akademia Fonograficzna.

Gospodarze wydarzenia: Miasto Szczecin, Pomorze Zachodnie.

Partnerzy: Związek Artystów Wykonawców Stoart, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Szczecińska Agencja Artystyczna, Škoda Auto.

Producent Gali: High Events.

Partner technologiczny: Spotify.

Patroni medialni Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu: TVN, onet.pl, Player, Radio Zet.



Designed by