Międzynarodowa Federacja Przemysłu Muzycznego IFPI przygotowała raport Muzyka jako inwestycja prezentujący rolę wytwórni fonograficznych w odkrywaniu i promowaniu nowych talentów.
Raport IFPI pokazuje ogrom pracy, zaangażowania i nakładów które należy ponieść jeśli pragnie się osiągnąć sukces w branży fonograficznej. Prezentuje także znaczenie ekonomiczne branży oraz jej wpływ na społeczeństwo i kulturę w krajach całego świata. „Niniejszy raport to przypomnienie, że proces tworzenia kultury wymaga zaangażowania, kreatywności i wyspecjalizowanego przemysłu.” – podkreślił we wprowadzeniu Placido Domingo, Przewodniczący IFPI.
Najważniejsze dane z raportu:
- W 2011 r. wytwórnie fonograficzne zainwestowały ok. 4,5 mld dolarów w nowych artystów na całym świecie, przyniosło to 26% przychodów dla całej branży.
- Nowi artyści stanowią siłę napędową branży muzycznej - co czwarty artysta (23%) podpisał kontrakt z wytwórnią fonograficzną w ostatnich 12 miesiącach.
- W ubiegłym roku (2011) firmy fonograficzne na całym świecie zainwestowały 16% swoich przychodów w działalność A&R związaną z poszukiwaniem i rozwojem talentów. To niespotykanie wysoka część dochodów w porównaniu do analogicznych inwestycji - w rozwój i badania innych sektorów rynku.*
- farmaceutyka i biotechnologie - 15.3%
- programowanie i informatyka - 9.6%
- maszyny i urządzenia - 7.8%
- dobra konsumpcyjne - 6.2%
- urządzenia i usługi medyczne - 6.1%
- Wypromowanie nowego artysty na dużym rynku może kosztować 1,4 mln dolarów.
- Branża fonograficzna działa globalnie, ale inwestuje przede wszystkim w repertuar lokalny. W przypadku 7 z 10 największych rynków muzycznych lokalny repertuar stanowi ponad połowę pozycji na liście 100 najlepiej sprzedających się albumów.
Pełen raport dostępny w wersji pdf.
*Źródło: 2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Komisja EU